Sprid kärlek i stället för skvaller, kärringar!

Söndagen den 20 september

Jag är så väldigt less på kostorganisationen som jag jobbar inom! Framför allt är jag trött och besviken på alla kärringar som inte har annat för sig på dagarna än att skvallra och ljuga ihop saker om andra. Varför ska det vara så svårt att sköta sitt eget jobb så bra som möjligt och försöka utvecklas och bli bättre på det man gör? Jag har jobbat med så många olika människor och tyckte förut att det var intressant och faktiskt ganska givande att vara på flera olika arbetsplatser. Jag fick hela tiden nya ideer och kunde ju föra vidare lite tips om hur man gjorde saker på andra ställen, men nu känner jag att jag har gjort mitt inom det här området. När skvaller och rykten börjar tas för fakta utan att man tar reda på hur det verkligen ligger till då känner jag att jag inte vill vara delaktig längre. Dessutom vet jag att underbara människor som inte säger ifrån förringas och då jävlar blir jag förbannad! Missunnsamhet och skitsnack är det värsta jag vet! I morgon ska chefen komma till Furubacken och förklara varför han stängt av mitt konto på jobbdatorn. Tydligen har jag misskött mig på nåt vis! Oops, inte läsa bloggen på jobbet! Storebror ser dig!Man kan ju fråga sig varför han väntat i över två veckor med att förklara sig?
Jag hade redan för en månad sedan sökt ledigt den här helgen, men i tisdags fick jag reda på att jag inte fick vara ledig, för ingen fanns som kunde jobba i stället för mig. Jättesynd, måste jag säga, eftersom Lena skulle ha Ullas barn hela helgen.Tommy och Ulla skulle fira hennes 40 årsdag med en liten Stockholmsresa. och deras barn ville att Astrid skulle bo med dem hos Lena. Tänk vad mycket jag skulle ha kunnat rida och greja utan att ha haft dåligt samvete för att jag försakade Astrid! Nåja, det kommer väl kanske en sån här chans igen om nåt år eller så!

Nu ligger Isa och Eira ute på annons på hastnet! Nu kan vi inte ha så här många hästar längre! Har redan fått en bra spekulant på Isa som söker en häst till parkörning.Hoppas!

Hästarna har varit på rymmen nästan varje dag den här veckan, men nu har vi satt upp en massa fårstängsel även i den nedre hagen och kollat trådar och jordning, så nu har det varit lugnt några dagar. Värst var i torsdags då alla i den nedre hagen var borta när jag kom hem. Magnusson ringde och talade om att de hade fångat in dem, så Elin och jag tog bilen dit för att rida hem dem (med handhäst). Endast fyra hästar fanns där. Saga var borta! Vi red hem och hoppades att vi skulle hitta henne hemavid någonstans, men väl där fanns ingen häst. Elin och jag red runt åkrar, syrran körde runt på moppen och sen tillbringade vi två timmar i bilen med att fara alla tänkbara småvägar runt omkring här.När Ellens fotbollsmatch var slut hämtade vi henne också, men sen blev det mörkt och vi började bli desperata. Mamma ringde till och med polisen! Så plötsligt ringer Magnusson igen och talar om att vi hade en häst till att hämta där. De hade trott att hon var en av deras stora svarta valacker och stängt in henne! Otroligt! Jag blev alldeles tårögd av lättnad! Jag trodde att jag skulle vara tvungen att ringa Anna och säga "Tyvärr, din häst är uppslukad av jorden!". Nu har alla varit i sina hagar (om man bortser från grisen förstås) i alla fall.

Jag har fått en liten smidig miniPC, på vilken jag skriver just nu, av mina kära sambo. Han vet vad en kvinna vill ha! Den är liten och smidig, inte alls som Roberts jobbdator, som jag lånat lite tidigare. Men nu fungerar ju vår "vanliga" dator också.

NI VET VÄL ATT SUPERNATURAL HAR BÖRJAT IGEN!!! Andra delen för säsongen i kväll. En stackars bra sak med hösten! 

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Oj då! Jag antar att Magnusson tyckte Saga var en sån läckerbit att han ville behålla henne för sig själv!! ;)

2009-09-21 @ 12:24:26
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: olina

oh, hästarna är så jobbiga när dom rymmer! Idag var Hubbe ute på rymmen igen..

2009-09-22 @ 20:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0