Bilen klarade besiktningen!

Lördagen den 3 oktober

Min bil gick igenom besiktningen! Nu har jag min gamla skrothög ett år till i alla fall, förutsatt att den inte skär i hop eller nåt. Måste dock åtgärda en trasig lampa på skyltbelysningen, men det är ju en bagatell! Hade förväntat mig en hel novell på besiktningsprotokollet med saker som måste åtgärdas! Tror ni jag hade haft tid att städa min gamla hö och hundhårsfyllda bil i veckan? Fem minuter innan jag skulle fara kastade jag ut alla ridhjälmar, grimskaft, hästgodispåsar och gamla kvitton i en hög på stallbacken och på vägen till Ånge försökte jag febrilt torka de ytor i bilen, som var inom räckhåll med Baby Wipes från Astrids skötväska. Tror det blev ganska skapligt!

I går kväll var det så dags för Isa att bli provriden av spekulanterna från Umeå. Det gick både bra och dåligt egentligen. De tyckte ju förstås också att hon var jättesnäll att hantera, så där var det inget problem. På ridbanan gick det också ganska bra, men då vi ställde upp ett hinder fick Isa myror i brallan. Hon hade inte hoppat på ett tag, så hon blev helt enkelt vild av glädje! Tjejen som red henne var ridlärare på Hippologum i Umeå, men vad hjälpte det! Hon flög i backen två gånger!! Vilket drömläge för mig som säljare, eller vad säger ni?! Faktiskt var det inte så illa som det låter och tjejen skrattade faktiskt själv och verkade gilla Isa. Nu skulle de fundera lite på saken och höra av sig.

Robert och Lasse har snickrat på den stora stallporten idag och nu är den nästan färdigt! Jag upplevde ett riktigt Halleluja Moment, när jag fick testskjuta porten fram och tillbaka!  Nu längtar jag tills gruset som ska vara till stallgången kommer. Vi hinner ju knappast gjuta, men får vi till grusbädden ordentligt så fungerar det ju jävligt bättre än vad det gör nu! Ulla vill ju gärna flytta in snart på nätterna, men det är sån höjdskillnad nu mellan stallet och stallgången, så hon kan inte komma in och vi varken kan eller får lyfta henne.
Robert har ju också lovat att montera en utebelysning på norrsidan på stallet bara jag spikar upp eleldningen från proppskåpet, så nu blir det till att klänga längs väggarna på logen nån dag.

I kväll är det Royal Pains och i morgon, mina damer och herrar, är det ju SUPERNATURAL!! Förra söndagen började det ju redan 22.25 i stället för 23.20, men tror ni jag höll mig vaken?! Efter sista reklamen sussade jag tills Robert ruskade i mig och jag hann se de sista 30 sekunderna. Blir jag trött i morgon, så får jag väl göra som jag gjort förut dvs stå upp framför TVn. Men jag skulle nog kunna somna och skada mig i fallet, så klantig som jag kan vara!
God natt!


Kommentarer
Postat av: olina

jag tycker att vi ska bygga den dära gris hissen som jag och Ellen brukar prara om:)

2009-10-04 @ 13:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0