Isa har flyttat

Tisdagen den 20 oktober

Idag flyttade Isa till Emelie och hennes småponnier ovanför . Jag var rädd att jag skulle få en släng av separationsångest och börja gråta, men jag klarade mig riktigt bra. Mest beroende för att jag gillar Emilie så mycket och är övertygad om att hon kommer att få det bra där. Fick nyss ett mail att Isa var hur cool och lugn som helst. I går var en ID kontrollant hit och kollade om Isa hade ett chip vilket hon tack och lov hade. Det underlättar otroligt mycket när vi ska fixa nytt pass. Det skulle kosta max 1000 kronor att göra ett nytt om hon hade chip. 

Ravalliac har bestämt sig för att han ska vara med sina damer hela dagarna och vägrar att vara i sin lilla hage vid stallet. Det innebär en del problem eftersom han ska äta så mycket mer hö och dessutom ha krafftfoder, men det blir väl helt enkelt så att jag får ta ut honom lite varje dag så han åtminstone kan få sitt krafftfoder i fred.

I går när jag och Astrid kom hem så var Ulla med sina barn hos mamma. Linnea bad mig om att Astrid skulle få följa med dem hem och sova över. Fattar ni! Jag skulle få en chans att ta sovmorgon, eftersom jag var ledig i dag!
Så snabbt har jag nog aldrig packat hennes skötväska! I går kväll var jag så förvirrad över all tid jag hade för mig själv, så jag knappt fick nåt gjort. Chipkontrollanten var ju hit först och sen pysslade jag länge i stallet och borstade igenom Ravalliac och klippte till hans man. Sen avnjöt jag kvällen i soffan framför TVn och sen kunde jag fortsätta se på film i sängen fast med ljud den här gången. Vanligtvis är Astrid så lättväckt att jag inte kan ha ljud på TVn uppe. I morse fick sova ifred ända till 7.22 då jag vaknade av mig själv. Vad lite som behövs för att få lite ny energi! Idag har jag hunnit hämta en släde hos min faster i Gim, handlat spånbalar och lite hundmat på Mittfoder, sålt Isa, sen kom Ellen och Olina och vi storstädade hos Ulla och Lakrits, mockade ur ligghallarna i övre hagen, hämtade en höbal i Gissjö, flyttade kaninerna till övre stallet och flyttade om vagnarna på logen. Känns som jag har hunnit med hur mycket som helst idag.

Ni måste kika in på Olinas blogg och se klippet hon lagt upp. Jag skrattade så jag grät när den sista killen red banan! Herregud, hur dålig balans kan man ha?!

I söndags var Supernatural tillbaka i gammal god form med lite skallkrossning, likskändare och blodskvätt. Skönt att se! Hade nästan börjat misströsta då de senaste avsnitten varit lite väl barntillåtna. Senaste DVDn är en given julklapp till mig! I morgon kommer skräckfilmen My Bloddy Valentine, som är 3D ut på video. Skall absolut se den, denna gång med rätt skiva i. Robert och jag såg Resan till jordens medelpunkt för en tid sedan och satt som två idioter med dessa hemska 3D glasögon på. Vi kunde inte se att det blev nåt häftigare, snarare blev bilden svår att se, så vi tog av oss glasögonen. När jag skulle lägga tillbaka DVDn i fodralet såg jag att det fanns TVÅ filmer; en "vanlig" och en 3D. Gissa vilken vi tittat på?!


Kommentarer
Postat av: olina

haha, ja det vore ju smart att ta rätt dvd:)

2009-10-21 @ 19:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0