Tävlingsresultat

Söndagen den 11 oktober

Tävlingen i Timrå gick väl ganska bra måste jag väl säga nu när jag hunnit smälta det lite. Tyvärr rev jag en kon i såväl grunden som omkörningen på precisionen med båda hästarna, men det får jag ta på mig. De skötte sig verkligen bra. Banan var lång, så det var tur att Hubbe inte var med. Men det var perfekt med plats att galoppera med Stellan. Tror aldrig att jag kunnat köra så stor del av en bana i galopp förut.Nästa gång jag tävlar i körning ska jag försöka låta groomen filma från kuskbocken, så ni får en uppfattning om hur det känns. Jag var lite rädd för att tappa kontrollen om jag lät BM galoppera eftersom jag aldrig kört henne i galopp (förstår ni hur lite jag hinner träna?!) och men en liten bit på slutet fick hon göra det och det gick bra. Men det var fler som rev, en var felfri. Jag kom delad tvåa med mina båda.
I dressyren gjorde jag en del dumma nybörjarmisstag med BM (körde henne först), som att köra in utan att ha pisken i hand, stod still endast 6 sekunder istället för 10 eftersom jag tänkte på riddressyr och körde ut i skritt istället för trav. Så när jag skulle in med Stellan visste jag ju att inte göra det i alla fall. I alla fall kom jag trea med Stellan och fyra med BM. Domaren tyckte att vi alla höll undertempo och att våra ökningar i trav var den hastighet som motsvarade arbetstrav. Intressant i alla fall att få lära sig lite mer. Skulle vara roligt att få köra en tävling till ganska snart, men nu blir det till att vänta till våren. Suck!


Stellan i precisionen


Bestmaggan i precisionen


Ravalliac har gått med de andra i hagen idag och det har gått bra. Men har får vara i sin lilla hage vid stallet i natt utifall det skulle hända nåt. Känns bättre så.

Det var nya spekulanter hit idag och provkörde Isa och jag är jätteglad att de ifrån Umeå inte ville ha henne för de här verkar vara de bästa man kan tänka sig. Emilie brukar grooma åt Eriks Broms från Jämtland som vunnit bla VM i körning med sina kallblod.  De ska köra henne mycket, men även rida lite. Det blir jättebra och jag verkligen kände att det här var kanonmänniskor. Så nu flyttar Isa redan på fredag. Känns lite sorgligt, men hon kommer att få det jättebra.

Min kompis Anna i Bollnäs fick nyss en liten dotter. Grattis! Anna har tio mil till Gävle och första gången de kom dit skickade de hem henne. Sen hann hon bara hem och ligga i soffan i en kvart innan hon for igen och då var det dags att föda direkt. Otäckt när de så snabbt skickar hem en kvinna som har så långt att åka. Men det gick i alla fall bra och hon verkar redan angelägen att komma upp på hästryggen! En fru till en jobbarkompis åt Robert fick också en flicka i torsdags, men där gick det illa. Mammans tarm sprack invändigt och henne fick de öppna och skölja buken på och nu måste hon ha stomi i ett halvår! Stackarn, när man har fått en liten bebis vill man ju vara med sin lilla familj och mysa, inte vara med om nåt sånt! Blir inte direkt sugen att skaffa fler barn, när man hör såna där historier.

Söndag : SUPERNATURAL! Jag hoppas innerligt på ett blodigare och häftigare avsnitt än sist!

Kommentarer
Postat av: olina

haha du med ditt supernatrual! :) Det gick ju bra på tävlingen, fast lite väl kallt var det väll.

2009-10-11 @ 20:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0