Feber och tävlingar

Söndagen den 8 november

Jösse, vad sjuka vi har varit här! I måndags låg jag helt utslagen och klev upp ur soffan bara tre gånger på hela dagen. Det värkte i hela kroppen och jag låg och skakade under ett täcke.Tur att Robert jobbade halva dagen i Sundsvall och halva dagen i Ånge, så han kunde titta in mitt på dagen när han åkte förbi, för att ge Astrid lite lunch och rasta hundarna. Febern har ännu inte gett med sig även om den inte är särskilt hög idag, men man tycker att det skulle ha gått över på en vecka.

I fredags var vi ju till sjukhuset på ultraljud och det verkar som att barnmorskan gissat ganska bra. Vi fick 25 april som beräknat datum. Jag trodde att vi inte behövde in nåt mer, men det ska göras ett ultraljud till om tre veckor, eftersom det var lite för tidigt att se allt. Jag trodde dessutom att man inte längre fick reda på vad det var för kön, men det fick man om barnet låg så att det gick att se. Undrar just om detta barn har planer på att komma ut med huvudet före eller om jag måste snittas igen?

Olina och Ellen har tävlat i helgen och det har varit oerhört slitsamt för alla inblandade. I lördags morse var Olina i stallet redan fem över fyra för att hinna göra Afrodite i ordning. Själv lade jag mig strax före tolv och klev upp två timmar senare, när Astrid vaknade och vägrade somna om. Sen var vi uppe tills det var dags att fara till tävlingen dvs halv sex. Vadå trött!? Väl framme i Timrå somnade jag i bilen medan Olina med hjälp av Ellen gjorde sig i ordning för start. Tror ni de kom ihåg att ringa och väcka mig? Jag hann höra domarens röst förkunna att Olina var felfri, när jag sprang från bilen. Herregud, här har jag skjutsat dem på hur många tävlingar som helst där det har gått rent bedrövligt och så missar jag deras första felfria ritt! LC klassen hade nog också gått bra om inte Olina ridit fel väg med uteslutning som följd. Eftersom jag utlovat ett skrovmål vid hennes första felfria runda blev det till att stanna på Frasses på vägen hem. Själv avnjöt jag en jättegod laxburgare. 

Idag var det dags för Ellen och Saga att göra sin första lokala tävling. Första start var en timme senare idag så jag kunde sova ända till kvart i sex! Första klassen gick jättebra sånär som en rivning på en oxer. Men i LC blev det lite fler fel, men de tog ju sig runt i alla fall. På hemvägen blev det återigen ett stopp på Frasses, men denna gång slapp jag ju bjuda! :) Olina har lovat att lägga upp filmsnutt på sin blogg, så ni kan ju kika in där.

I morgon ska det komma en familj från Vattjom och titta på Eira. Hoppas de gillar Eira lika mycket som vi.

Robert överraskade mig med att köpa ytterligare en säsong  av Supernatural, så nu vet ni vad jag gör på nätterna framöver. I kväll är det dock ett nytt avsnitt som gäller. Tror ni jag höll mig vaken sist? Har lite svaga minnesbilder, men det mesta är ett töcken! Att det ska vara så överjävligt svårt att vara pigg just på söndagkväll?!


Kommentarer
Postat av: olina

Det var så skönt att lägga sig igår kväll och sova :D

2009-11-09 @ 17:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0