En vanlig lördag

Lördagen den 28 mars

I morse hade Astrid kräkts i sin säng och jag blev alldeles förskräckt, eftersom jag var övertygad om att hon fått magsjuka. Tack och lov så har hon inte kräkts mer och inte verkat dålig på något vis. Jag vill gärna inte vara hemma fler dagar.

Stellan har vilat i två veckor eftersom han varit halt och svullen i ett bakben, men han verkar helt bra nu och jag tog ut honom på en liten tur barbacka idag. Lakritz fick följa med eftersom jag bara red ner till Ljungan och tillbaka plus en bit på vägen förbi mitt hus. Hon gick bredvid Stellan hela vägen och såg supermallig ut. När vi vände vid Ljungan, så drog hon hemöver med vilda krumsprång och Stellan galopperade på stället i sin iver att få springa i kapp henne.Dock fick han bara trava lite med lite avlutande samlad galopp. Jag hade bootsen på honom och det verkar som att om man inte sticker i väg i vilt fyrsprång så sitter de bra. För er som eventuellt är spekulant på sådana rekommenderar jag att ni försöker få tag på den äldre modellen av Easy boots, som jag tycker sitter bättre.

Friggeboden där smådjuren huserar har varit fylld av folk de senaste dagarna, eftersom ryktet om de nya marsvinen spridit sig. Anna Olsson var här i dag med sina barn och klappade och gosade. Men fortfarande tycker de flesta att råttorna är minst lika häftiga.

Jag bakade kladdkakemuffins med godisglasyr i går kväll och de blev riktigt goda, om jag får säga det själv. Dock var jag tvungen att springa ner till mamma och pappa tre gånger för att hämta ingredienser som jag inte hade. Jag tror att jag måste bunkra upp lite basvaror i mitt skafferi.

Jag var in på Skatteverkets hemsida häromdagen och till min enorma glädje såg jag att jag ska få tillbaka 7700 på skatten. Välbehövligt! Det är väl vad jag har förlorat på alla dagar jag vabbat med Astrid.

I morgon tänkte jag försöka hinna med att klippa Hubbe med min nya klippmaskin. Skulle ju till att göra det förra helgen, men då var det elfel på den, så jag bytte till en ny på hööks i onsdags då jag var till stan.

Ha en trevlig lördagkväll och kom ihåg att ställa om klockan!

Kommentarer
Postat av: olina

passade på att titta på dom nya marsvinen idag, och dom var super söta! :D kikade på hubbes klippning idag också, eftersom han var på rymmen igen, och det blev också fint:) och föresten så köper jag en av grimmorna du köpt, en brun:D

2009-03-30 @ 21:12:22
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0