Rosami och Asta

Torsdagen den 6 mars

Jag vill direkt varna alla läsare av min blogg att detta blir ett riktigt deppigt inlägg. Jag har mått riktigt uselt sedan Asta blev överkörd och det blir inte bättre av att jag har bestämt mig för att avliva Rosami och låta dem begravas tillsammans. Jag har lejt en kille på byn som ska komma med sin traktorgrävare och gräva vid ridbanan. Robert har lovat att skjuta Rosami så fort det är grävt och det känns på sätt och vis skönt att han gör det så hon slipper åka iväg någonstans, men ni må tro att jag känner mig oerhört nere. På något vis håller jag masken bland folk, man vill ju helst inte bli betraktad som rubbad, men så fort jag blir ensam bölar jag så ögonen svider och det värker i bröstet. Folk som inte haft djur som en familjemedlem och som de fäst sig riktigt vid tycker nog att nån som jag är snudd på löjlig som lipar och går an över döda djur. Jag får till och med ångest när Elsa kryper upp i soffan bredvid mig och vill bli kliad, när jag vet att hennes syster ligger likstel i Lasses vedbod i väntan på att komma i jorden.

Jag hoppas innerligt att mina följande blogginlägg kommer att vara som mina vanligtvis glada kåserier med humorinslag, men det kan ta mig en dag eller två att bli lättare i sinnet.



Kommentarer
Postat av: olina

usch,:'/ men det är det bästa för rosa, eftersom hon har ont, men hon var en helt fanastisk häst på sitt lilla vis, och hon har haft det som bäst hos dig! och har fått levt sitt liv på bästa möjliga vis.

2009-03-05 @ 21:41:32
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Maria J

Det är hemskt när man tvingas ta sådana svåra beslut även om det är bäst för djuret, tänker på dig!

Kram

2009-03-05 @ 22:40:12
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Du är stark som sätter djurens väl framför dina egna känslor. Rosami kommer få det bra där hon slipper ha ont och lilla Asta, ja hon lider ju inte. Men, jag vet att hjärtat brister i kroppen på en när ens älskade vänner dör, och det är helt normalt! Kram

2009-03-06 @ 08:05:10
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: Karina

Åh vilken fin bild på Asta o Lasse. Blir alles tårögd jag oxå nu......

2009-03-07 @ 19:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0