BE-körkort

Onsdagen den 18 mars

Jag har så smått satt igång med att läsa teorin till BE kort, eftersom jag måste lösa det här med att aldrig kunna få med mig Stellans tävlingsvagn, när jag ska på tävling. Robert och jag planerar att sälja min gamla Volvo och köpa en pickup att dela på (han vill ha en jaktbil!). Då kan jag ha vagnen på flaket och hästarna i transporten bakom. Men för att få framföra dylikt ekipage på vägen måste jag alltså ha BE kort. Vi hade redan teoriböckerna hemma eftersom Robert fick dem när han jobbade på värmeverket i Ljusdal och det var tänkt att de anställda skulle ta BE kort. Jag tänkte plugga lite först innan jag anmäler mig till körskolan. Min dröm är ju egentligen en hästbuss för B kort med dragkrok, så att jag antingen kan ha en släpvagn med tävlingsvagnen på eller hänga på hästtransporten och köra 4 hästar på en gång när vi åker till tex hopp- eller brukstävlingar. Men min ekonomi tillåter inte riktigt detta, tyvärr!

Jag har undvikit att skriva här på min blogg, eftersom jag haft en sån formsvacka och bara haft deppigheter och tusen bedrövelser i tankarna den sista tiden pga Asta och Rosami. Jag kan fortfarande knappt tänka på Asta utan att böla en skvätt, men det blir bättre.

Nu har jag haft flera som har fått känna på marsvinet Mimmis mage och samtliga är övertygade att hon är dräktig, så håll tummarna att allt går bra! Mimmi har ju blivit så tam och nyfiken sedan jag började ge henne sallad varje dag, så nu kommer hon fram på en gång man öppnar luckan till buren. Jag letar fortfarande efter en dam till Donke,men inget napp ännu. Har sett en del på Blocket, men de har varit så långt borta.

Astrid och jag är hemma igen eftersom hon är febrig och förkyld. Jag kan ju lika gärna säga upp mig, för jag är ju nästan aldrig på jobbet ändå!


Kommentarer
Postat av: olina

vilket söt liten bild!:)

2009-03-21 @ 08:44:24
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: olina

vilket söt liten bild!:)

2009-03-21 @ 08:44:42
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0