Varmt!

Tisdagen den 30 juni

Herregud, vilken värme! Fast som djurägare ska man ju absolut inte klaga.Med en sån här värmebölja kan väl ingen höbonde misslyckas vilket innebär ett bra höår med bra priser! Inget ont som inte har nåt gott med sig! Tyvärr är det ju ingen hit att jobba i storkök, när det är så här varmt. Idag spolade jag huvudet med kallt vatten två gånger för att kunna fortsätta jobba. Trodde nästan jag skulle få värmeslag.

I lördags träffade jag två "åsnetjejer", som är medarrangörer till åsneutställningen på Lindberga. Det var jättekul att prata med någon som förstår mitt åsneintresse och få lite inspiration. Sofia (har ett åsnesto och bor i Sollefteå) red lite på Daisy och Penny och jag blev jätteglad, när hon sa att Dasiy utan problem skulle orka bära mig, när hon vuxit till sig. Stora åsnor växer väldigt långsamt och jag kommer nog inte att kunna rida henne riktigt ordentligt förrän hon blir fem (två år till!). Längtar! Att vänja henne med ryttare är inget problem, men längre turer och tyngre ryttare får vänta. Jag har faktiskt suttit på henne en pytteliten stund! Sofia tyckte att Penny var lagom till henne (Sofia väger ca tio kilo mindre än mig).  Hanna (bor i Ljusdal och har två åsnor) fick en påse med Daisys babyull, som jag sparat. Hon tovar åsnor och skulle prova använda det. Vi åkte till Lindberga och tittade och de blev jättenöjda. De tyckte det var ett otroligt fint ställe.Sen avslutade vi dagen med fika och ett nakendopp nere vid bryggan på Lindberga tillsammans med Maria Jönsson. Tror väl aldrig att jag har sett så många båtar i Viskan som just då! Typiskt!

Igår och idag har jag tränat Daisy på ridbanan inför utställningen. Hon hoppar jättebra och har inget emot att trava heller, som mina andra sömngångare. Ska väl åka ner och träna lite på ridbanan på Lindberga nån dag.

I morgon är det dags för ett tandläkarbesök (IGEN!). Hoppas det blir billigt!

Kommentarer
Postat av: olina

det kommer nog gå bra på utställningen! :)

2009-07-01 @ 14:15:45
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0