Stellan är pigg!

Tisdagen den 2 juni

Idag har jag varit hemma med Astrid igen, eftersom hon är förkyld och har hosta. Jag är inte direkt pigg jag heller, men är feberfri.

Vid femtiden idag fick jag sticka i väg i faslig fart med transporten ner till Rombäck och hämta upp Elin och Olina. Flickorna hade ridit ut på Stellan och Afrodite ner till Klöstre och Stellan hade stuckit på hemvägen och vägrat stanna, så Elin fann för gott att hoppa av. När vi hade lastat Afrodite, som INTE ville åka transport och var allt annat än medgörlig, och kom hem, så fann vi att pappa och Robert tagit hand om Stellan som helt sonika sprungit hela vägen hem. Skulle kunna tänka mig att han var jättepigg, eftersom han bara varit ut en gång sen vi var i Skule. Jag lät ju honom vila i flera dagar efter incidenten i lastbilen. Nu fick han ju sig en riktig genomkörare! I alla fall så var både flickorna och hästarna oskadda.Skönt!

Svenska åsneföreningen kommer att hålla sin årliga utställning på Lindberga gård den 25-26 juli i år, efter förslag från mig. Har länge velat att utställningen skulle anordnas i Norrland så att jag skulle ha råd/möjlighet att åka och nu blir det äntligen av. Ni kommer väl och tittar? Det blir förhoppningsvis åsnor från hela Sverige. Ska passa på att titta ut en trevlig åsnehingst inför eventuella betäckningar i framtiden. :)

Marsvinet Smulan, Donkes sambo, är dräktig och kan inte ha alltför långt kvar nu. Hoppas att det går bra med hennes ungar! Har ju haft en del otur hittills med marsvinsbebisarna. Fick ju dessutom ohyra på en del, som var allt annat än billigt att behandla. Tack och lov så bestod behandlingen av ett par droppar i nacken. Jätteenkelt!

Månaderna går med en rasande fart. Snart vänder det och blir mörkare igen. Man hinner väl knappt ut i bärskogen förrän det är dags att julpynta!


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Nämen bort med tomtarna nu! Än har vi hela sköna sommaren framför oss!

2009-06-03 @ 07:44:43
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: olina

haha, du med dina tomtar och julpynt!;) du är den enda jag vet som är så ivrig med julpyntandet, och du drömmer ju tydligen till och med mardrömmar om att du inte ska hinna julpynta:P

2009-06-03 @ 18:20:00
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0