Isas bantning och snickarplaner

Söndagen den 14 juni

Oj, vad lång tid som gått sedan jag skrev sist! Tycker ju själv att det är så tråkigt med såna som är dåliga på att uppdatera sina bloggar och sen gör jag likandant själv.

Isa återhämtade sig jättefort och går nu ute dagtid med åsnorna, Afrodite och Hubbe. Jag har köpt en betesreducerare som är allt annat än populär, men något måste jag ju göra. Hon äter hö inne på kvällen/natten och får en portion inne på morgonen, sen går hon ute med betesreduceraren på dagarna. Det var inte roligt att ta på den första gången! Hon blev helt förtvivlad och rusade runt och sparkade bakut, när hon insåg att hon inte kunde äta nästan nåt. Jag har faktiskt klippt upp hålet i botten på "munkorgen"eftersom jag ansåg det vara alldeles för litet., men det är nog inte mycket hon kan peta i sig. Man känner sig jättehemsk, men det är ju inte bättre att hon blir sjuk igen. Överväger att skaffa en till Hubbe. Det fanns flera olika modeller på King´s i Sundsvall.

Nu har jag semester en vecka, eller i alla fall ledigt från jobbet. ;)! I morgon ska jag flytta väggen mellan två boxar i övre stallet. så att jag får två halvstora boxar i stället för en liten och en stor. Då kan alla hästar stå i dem oavsett storlek om det behövs. Dessutom ska det snickras en ny dörr till en av dess boxar. Sen ska jag om jag hinner börja med skjutporten till logen. Idag fick jag en massa pannplåtar av min snälla faster, så nu har jag gott och väl till det snedtak som ska byggas vid nedre stallet innan vintern. Det borde räcka till utbyggnaden, som jag vill göra av ligghallen i övre hagen också. Jösses, vad mycket som ska göras! Det är så roligt, när man är färdig.

Mycket tid har tillbringats  med pensel i hand, eftersom vi har hur mycket panel som helst till huset som ska målas. Jag längtar SÅ till vi blir klara med allt på huset. Som det känns nu är vi nog pensionärer innan dess!

Söndag betyder ju Supernatural! Veckans höjdpunkt utan konkurrens! Missa inte!

http://www.youtube.com/watch?v=pmmsr7PAhWU

Kommentarer
Postat av: olina

filmen är bäst:D

2009-06-15 @ 22:41:34
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0