Bränt hår och snuva

Torsdagen den 29 januari

Astrid och jag är båda i skrivandes stund feberfria och börjar piggna till lite. Dock är vi båda väldigt snoriga.Hon har varit nere hos min mamma en stund på eftermiddagen medan jag var ute och pysslade med djuren lite. Hann med att borsta båda Ulla och Daisy plus att jag fick bära ut lite hö till övre hagen eftersom bunten är slut. Känns lite bättre när man får komma ut i friska luften ett tag, efter att ha legat mest inomhus i flera dagar.

På förmiddagen lyckades jag mest konststycket att sätta eld på mitt eget hår! Jo, det är alldeles sant! Jag skulle göra upp eld i kaminen och när jag bockade mig fram för att kasta in tändstickan och tändklossen (nån sorts små pressade bitar som är perfekta i vanliga fall till just detta ändamål) åkte håret fram och på en hundradels sekund fattade håret på vänster sida eld. Det fräste och knastrade och jag fattade ingenting först, men sen blev det desto mer fart på mig. Jag släckte leden med händerna och spolade vatten från kökskranen i håret.  Jag blev alldeles svart i ansiktet och jag tordes knappt gå och titta mig i spegeln, men jag tror inte att nån tänker på det eftersom jag är lite uppklippt på sidorna. Dock lär jag väl måsta kosta på mig ett frisörbesök! Ni talar om kluvna toppar!Det är för amatörer! Tack gode gudrun att jag inte använder spray eller liknande. Då vore jag väl flintis nu!

Ikväll bokar jag mig framför Criminal Minds, ett skapligt substitut till Supernatural.

Kommentarer
Postat av: Maria J

Oj oj tur att det gick bra med håret.



Kram

2009-02-04 @ 16:45:11
URL: http://miamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0