Jag blev matant

Onsdagen den 14 januari

Nu har jag fått reda på var jag ska jobba och det visade sig att jag blev mattant på Fränstaskolan. Jag har jobbat lite extra där förut så jag känner ju de som jobbar där och de är snälla allihopa. Jag får också jättenära till Astrids dagis (50meter). Tyvärr så innebär det ju att jag kommer att tjäna betydligt mindre eftersom jag aldrig får något OB tillägg. På Spångbro hade jag ju minst 42 timmar helgarbete varje månad. Å andra sidan är jag ju alltid ledig på jul och liknande. Astrid får femdagarsvecka på dagis i stället för tre dagar ena veckan och två den andra. Å andra sidan blir det kortare tid varje dag. Man kan vändra och vrida på det hur mycket som helst. Fast jag trivdes bra med att jobba några långa dagar i stället för flera korta. Nåja, det är bara att gilla läget! Astrids inskolning blev uppskjutet för tredje gången (pga renovering på dagis) så nu är det väl tänkt att vi ska dit på måndag klockan nio.

Var till Sundsvall idag med mamma, pappa, Lena, Ulla och Astrid. Jag köpte massor med nya fina kläder till Astrid på Name It som hade 70% rea på mycket. Sen blev det en skjorta till mig själv och en stor fin bur till råttorna som jag fyndade på Arken som också hade stor rea. Hoppas att råttorna blir nöjda med sitt nya lyxboende.

Sitter och funderar på huruvida jag ska titta på Uppdrag Granskning i kväll som tydligen ska handla om nån hemsk illegal handel med hundvalpar, men det blir nog så att jag avstår. Jag får fortfarande ångest över den där filmen som jag såg på Youtube. Jag önskar att jag vore jätterik, så att jag kunde ta hand om alla oönskade djur och omplacera dem (eller behålla dem!).

Såg en annons på Blocket idag om en liten åsnevalack som utlånas i Östersund. Jag har tipsat Anna-Lena om den. Det vore väl något för Lindberga! Eller mig! ;)

Nej nu måste jag ner och slänga in ved i kaminen. Här är iskallt eftersom jag varit borta hela dagen. Astrid har dock full värme på elementet i sitt rum.


Kommentarer
Postat av: Maria J

Hoppas du kommer trivas som mattant =)

2009-01-17 @ 17:45:40
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack så mycket! Ja det ska bli spännande att få hem honom! :)

2009-01-21 @ 09:11:35
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0