Oviss framtid

Efter en tids turbulens på jobbet har mitt arbetslag blivit förflyttad från Spångbrogården. Jag hamnar någonstans i Fränsta (tror jag) och de andra tre på Bobergsskolan. Det har varit en jobbig helg med en del tårar, eftersom vi trivs så himla bra med varandra. Jag hoppas att vi kommer att hålla kontakten ändå. Det känns väldigt ovisst just nu, men jag ska försöka hålla fokus på Astrid nu som ska skolas in på dagis i Fränsta denna vecka (och nästa). Jag hoppas att jag hamnar någonstans där jag blir väl mottagen och får goda arbetskamrater.

Min bil kokade häromdagen när jag åkte till jobbet, men jag märkte ingenting förrän jag kom fram och slog av tändningen. Då tyckte jag att bilen fräste och lät så konstigt!  Fick en försynt förmaning av mannen i mitt liv att kasta ett öga ibland på den lilla mätaren med en temp bredvid! Jag brukar mest roa mig med att hålla koll på utetemperaturen och huruvida den stigen eller sjunker. Men okej då, jag ska väl kika lite på de andra grejorna på instrumentbrädan också!

Astrid slog hål i läppen i går (igen!), men fick bara en liten fläskläpp. Det blir ju så himla mycket blod när de skadar sig i munnen, men det var inte så farligt som det såg ut. Jag tror att hon kommer att stormtrivas på dagis och härja med andra ungar.

Var till kliniken med Stellan och raspade hans tänder igen i tordags. Vi ska ner igen om en månad. Passade på att väga honom och till min stora fasa väger han 20 kilo mindre än i somras. Hoppas att han lägger på sig lite nu när tänderna blir bra. Fyndade fleecetäcken på Granngården för 60 kronor styck. Synd att det bara fanns storlekar till Daisy, Eira och Afrodite. Har dessutom köpt två easyboots till åt Stellan på Tradera, så jag slipper brodda ur de andra till sommaren. Det var ju så jävla kämpigt att få dit dem!

Mimmi som inte alls var dräktig (tio veckor har passerat sedan Musse dog) har blivit sambo med Max. De stormtrivs med varandra och kuttrar och sjunger hela tiden. Nu tycker jag synd om det marsvinet som kom tillsammans med Max ; Donke. De hade vuxit upp tillsammans, men när de kände lukten av Mimmi blev de värsta fiender och fick skiljas åt eftersom de slogs hela tiden. Nu är ju han ensam och sitter och lyssnar fascinerat på de andra som gosar med varandra. Stackarn!

Frasse har blivit så bortskämd att han varken äter pellets eller havre längre. Det ska vara såna läckerheter som torkad banan, persilja, ärtplattor och frukt. Tänk va, han som skulle bli mat egentligen! Han fick ett ganska bra liv. Dessutom har han blivit mer tam.

Vi har haft besök av släkt och vänner med barn den senaste tiden och självklart så har det tillbringats en hel del tid nere hos djuren. Råttorna är klara favoriter hos barnen medan deras föräldrar (oftast fadern av någon anledning!) ser klart obeväma ut. Jag rekommenderar råttor till alla som vill ha en litet husdjur att gosa med. Dock tycker jag att man alltid ska ha minst två, så de har en polare.

Fasen, vad långa mina inlägg blir hela tiden! Ska försöka skriva oftare och lite kortare så folk orkar läsa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att du hamnar någonstans där du trivs och att det går bra för Astrid på dagis hon kommer få så roligt med alla nya kompisar.



Mvh Maria

2009-01-12 @ 17:13:32
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Karina

Hörde att våra barn ska gå på samma dagis. :-)

Fast Lina börjar skolas in 16 februari



2009-01-13 @ 09:30:25
Postat av: Helèn

Det gör inget att inläggen blir långa, alltid lika roliga att läsa ändå.

2009-01-13 @ 09:35:57
URL: http://helenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0