Nytt år, nya bekymmer!

Nejdå, så farligt är det väl inte! Faktum är att min kära sambo underlättat min vardag betydligt genom att designa en konstruktion till traktorn så att jag kan fylla vatten i en tunna som sitter fast i skopan och köra ut det till hagarna. Jag har lite svårt att komma överens med kopplingen till traktorn, men det går bättre för varje gång. Nu försöker jag att få honom till att klura ut hur vi ska göra för att inte vattnet ska frysa.

Ellen och Olina har sovit över i stugan och pysslat massor med djuren. Allt i från mockning och smådjursbursstädning till packning av hö i säckar för kommande behov. Känner mig riktigt bortskämd och har kunnat slappa större delen av dagen. Dessvärre tror flickorna att råttorna är förkylda eller nåt.

Broddarna till Stellans boots kom idag och jag gav mig med sedvanlig entusiasm i kast med att sätta dit dem. Det dröjde inte länge innan jag var beredd att slänga både broddar och boots i soptunnan! Detta var inget för sinnessvaga (som som jag alltså!). Herregud, jag tror vi har hållit på hitills i sammanlagt fyra timmar för att få brodd i tre boots! Ser skitenkelt ut på beskrivningen, men skenet bedrog. Som vanligt var det Robert som fick rycka in medan jag låg på golvet som matadoren i Ferdinand och slet mitt hår! Han har starkt psyke min sambo(ibland).

Jag har tillbringat många timmar framför TV:n och tittat på mina Supernatural dvd:s som jag fick i julklapp av Robert. Nu är jag så mörkrädd när jag är ute själv. Jag tycker mig höra flåsande och morrande helveteshundar överallt. Längtar till nya säsongen, så jag får reda på hur Sam ska rädda Dean ur helvetet där han sitter fjättrad med krokar skinnet!

I morgon ska vi bjuda våra syskon med respektive och barn på hemlagad kinamat.  Vi brukar alltid göra det i samband med Roberts födelsedag den 4:e januari. Räkchips och soppa, wokade nudlar med fläskfilé, fiterade grönsaker och kyckling och friterad banan med glass. Riktigt gott efter all julmat!

Kommentarer
Postat av: Maria J

Hej på dig God fortsättning på det nya året!



Kram

2009-01-06 @ 21:26:29
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på dig God fortsättning på det nya året!



Kram

2009-01-06 @ 21:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0