Astrids inskolning

Onsdagen den 20 januari

Astrid och jag har tillbringat en stor del av dagarna denna vecka på dagis för inskolning och det har hitills gått jättebra. Jag tycker mest det är tråkigt att sitta halva dagarna och glo på en hög med ungar som leker och stojar.Herregud, får man ens säga så som mamma? Nåja, hon har ju roligt i alla fall och får leka med en massa andra barn. Eftermiddagen idag har hon och jag tillbringat i stallet och stugan med djuren och städat åt dem. Det värmer mitt djurälskande  hjärta när jag ser hur roligt hon tycker det är att leka med dem. Dessutom fick hon sitta en stund på Stellan. Hon vill ju helst att man ska gå med hästen, men Stellan törs knappt gå när han känner att hon inte riktigt har balans. Han stannar hela tiden och spänner sig. Med sadel går det bättre. Hubbe är också så att han vill stanna när han känner att hon vinglar om hon sitter barbacka. Vi var till Sundsvall i tisdags och köpte en ny bilbarnsstol för 3000.  Usch, det är dyrt med barn! Nästan som att ha en häst!  ;) Jag köpte även en klippmaskin till hästarna. Jag passade på nu eftersom Hööks hade ett erbjudande om en vara med 30% rabatt och jag hade presentcheckar sen jul plus att jag fyllt mitt bonuskort, så jag fick lite rabatt till. Hubbe och Rosa måste väl klippas om nån månad. Hubbe har redan kliat av pälsen på vissa ställen.

Jag är på jakt efter en inte alltför stor stuga eller liknande som är isolerad, som jag tänkt använda till hundhus bredvid hundgården. Vi har ju en fin varmbonad tvårumshundkoja där nu, men jag skulle vilja ha ett större hus med värme och kanske några gosiga fåtöljer eller liknande som de kunde kura ihop sig i. Om någon har nåt tips är ni välkomna att höra av er.

Igår hann jag med att åka till Ringtjärn och titta på Ellen och Olina när de tränade för Lizette. Jag hoppas att jag får mer tid över så jag kan komma igång med träning jag också! Ser fram emot våren som för mig ialla fall innebär mindre vattenbärande och liknande. Ska bli skönt för Ulla att få flytta ut till sin lilla stuga också. Lite längre fram kan hon ju vara ute på dagarna och inne på nätterna. Nu är hon ju inne mest hela tiden.

Håller på att städa bort julen nu, men det är ju ett jäkla projekt. Granen åkte ut förra veckan, men nu håller jag på med allt pynt och alla tomtar. Det är ju mycket roligare att ta fram än att städa undan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va roligt för Astrid att få leka med en massa andra barn:). Hoppas du hittar en stuga åt vovarna, det är dags att komma igång med träningen innan tävlingssäsong börjar igen =P.



Kram

2009-01-21 @ 21:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0