Fetisdag

Tisdagen den 24 februari

Nu har alla i familjen fått reda på att Lakritz flyttat hit och jag är glatt överraskad att det gick så smärtfritt. Pappa upptäckte henne idag när han skulle hämta ved i vedboden som ligger vägg i vägg med stallet. Då tyckte han sig höra konstiga ljud innifrån stallet, så han gick in för att titta och fick syn på henne när hon stod på bakbenen och kikade över boxkanten. Min pappa (som är näst intill blind utan glasögon) rusade in till min mamma och förkunnade med hög röst att det stod nåt konstigt djur i stallet.
- Jag tror att det är ett får!
- Men är det inte nån av åsnorna som står inne då? sa mamma och blev mer eller mindre uttvingad till stallet för att själv se efter.Och mycket riktigt där stod hon ju, lilla söta Lakritz, och tills jag kom hem hade alla heta känslor svalnat och mamma till och med skrattade lite åt det hela. Puh, vilken lättnad! Nu har jag efter att ha varit in på en hemsida om körning med getter blivit väldigt inspirerad att köra in Lakritz. Många använder tydligen en hunddragsele med lokor från Börjes och jag tror att jag ska köpa en sån. Är även sugen på en skrinda därifrån.


I morgon ska min pappa läggas in på Sundsvalls sjukhus för att operera bort en tumör i urinblåsan. Läkarna kan inte avgöra om det är en godartad eller elakartad tumör förrän operationen är gjort, men vi håller naturligtvis tummarna för att det är det förstnämnda. Jag tycker att det har varit läskigt med mammas hjärtoperation tidigare i vinter, men hon är ju jättepigg nu, så vi får hoppas att det går lika bra för pappa.

Jag lämnade Astrid på dagis i morse och gick till jobbet eftersom jag tyckte hon verkade mycket piggare , men vid tvåtiden fick jag hämta henne eftersom hon var alldeles geggig i ögonen. Antagligen har hon fått ögoninflammation och jag fick inte komma tillbaka med henne förrän hennes ögon var helt "geggfria" vilket förmodligen innebär resten av veckan. Jag som knappt har hunnit börja jobba efter hennes inskolning och förkylning! Blir fattigt denna månad!

Har ni ätit några semlor idag? Jag har ätit två! Mums!

Kommentarer
Postat av: olina

jag har ätit 2 också:)

2009-02-25 @ 17:29:59
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Karina

Hoppas det går bra för pappsen.

2009-02-27 @ 08:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0