Länge sen sist igen!

Måndagen den 16 februari

Red ut i går på Stellmagg med Elin på Afrodite och Emma Hafstad på Isa. Jättefint  väder och inte alltför kallt. Tänkte testa Stellans easyboots lite mer och det blev både flipp och flopp. Fram satt de bra sånär som att jag tappade den ena när vi galopperade på en oplogad väg. Bakbootsen tappade vi nog 3 gånger var! Men vi hade en jättemysig tur i alla fall! Har faktiskt lite träningsvärk idag, men det var väl för att jag fick hoppa av och på så många gånger.

Rosami ser inte ut att bli bättre. Hon är nyverkad nu men hon går inte många steg i onödan. Var på Apoteket och löste ut en ny kur Finadyne (440 kr! och så Stellans tandläkarräkning på 1150. Vadå pensionsspara? Hur har man råd med sånt?). En del säger ju att Finadyne är dåligt för deras magar, men vad gör man då? Håll tummarna!

Hörde att Lindbergas lilla get Johanna vandrat vidare till de evigt gröna ängarna efter tio år som gårdsmaskot. Det jag minns mest av henne var hur galen hon blev när jag hade med mig någon av åsnorna till Lindberga. Hon försökte stånga dem och var allmänt omöjlig. Maria var tvungen att fånga in henne. Funderar mycket på Anna-Lenas erbjudande om att ta emot Lakrits (fåret) och jag ska villigt erkänna att jag är supersugen. Till skillnad från min sambo och resten av familjen! Skulle vara perfekt att ha henne i åsnehagen som det är fårstängsel kring (Hubbe går ju ut och in som han vill förstås, men hon kanske är snällare!) Lakrits fick grimman jag sydde till Madicken när hon var nyfödd och jag har för mig att Maria tränade henne lite att bli ledd i grimma. Det vore ju jättehäftigt att ha med henne på ponny/åsneriding tillsammans med Ulla!

Var till Ånge på middag i lördags med mina gamla arbetskamrater från Spångbro och vi hade jätteroligt. Kom hem två på natten, men det tog inte Astrid någon hänsyn till när hon vaknade halv sju på söndagsmorgonen. Som vanligt var ju jag nykter, eftersom jag var tvungen att köra bil. Men jag har sagt att nu blir det Bykrogen nästa gång, så jag kan ta mig en stänkare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja johanna är verkligen saknad. Kom mycket väll ihåg när hon vart hel galen, hon gillade verkligen inte dina åsnor hihi.



Kram

2009-02-16 @ 21:06:30
Postat av: Maria J

Ja johanna är verkligen saknad. Kom mycket väll ihåg när hon vart hel galen, hon gillade verkligen inte dina åsnor hihi.



Kram

2009-02-16 @ 21:07:05
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: olina

synd det där om johanna. Hon har varit på lindberga så länge jag kan minnas, ända sedan jag började rida där. :/

2009-02-17 @ 19:23:14
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh, det lät jbbigt det där med easyboots hurru ;-)

Tacka vet jag skor & brodd, fniss!

2009-02-18 @ 12:23:59
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0