Längtar till våren

Onsdagen den 18 februari

Nu är jag mer än lovligt less på kylan! Jag vill ha dagar med ca -5 grader. Det är mer än tillräckligt. Dock vill jag inte ha plusgrader och slask heller ( man blir aldrig nöjd!). Jag kräks snart på bottenfrusna vattenbaljor och allt kånkande med vattenhinkar. Hörde en bra grej av en bekant till Robert som är bonde och även elektriker. Han hade gjort det enkelt för sig och stoppat en vanlig värmekabel (likadan som jag har på vattenledningen i stallet) i en trädgårdsslang mellan hagen och ladugården. Den låg direkt på backen och frös inte. Så vill jag också göra! Låter både enkelt och tidsbesparande.

Astrid var med mig i stallet igår, medan jag mockade åt åsnorna. Hon provade först att äta hästskit (jo, jag hann stoppa henne!) och sedan att ge det till Ulla, som inte var intresserad. Jag gav Astrid påsen med kattfoder, som Ulla äter av, och sa åt henne att mata grisen. Astrid (och Ulla!) hade hur roligt som helst och hon skrattade högt varje gång Ulla knaprade i sig av fodret.

Anna-Lena ringde för en stund sedan och ville höra om jag var intresserad av Lakrits. Jag vill ju så gärna ha henne, men min familj kommer att bli galen! Ibland blir jag avundsjuk på Anna-Lena som är boss på sin egen gård och kan göra som hon vill! Jag ska i vart fall fundera nån dag på saken.


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Ha ha, om jag känner dig rätt har ni snart en ullig Lakrits på gården! För jag trodde att det var du som var boss.... ;)

2009-02-19 @ 07:28:05
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: Maria J

Lakris kommer nog trivas hemma hos dig =) hihi

2009-02-19 @ 21:54:13
URL: http://miamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0