Julledig

Tisdagen den 15 december

Semester!!
Jobbade sista dagen inför min julledighet igår. Nu är jag ledig till nyårsafton. Härligt! Jag vaknade när Robert for till jobbet, men jag gäspade stort och somnade om igen. Astrid sov nästan till åtta och det gjorde jag också. Sen åkte hon med mamma till sina kusiner i Ljungaverk och jag ägnade mig åt diverse göromål i stallet. Åsnorna och mulorna har varit inne i natt eftersom det var ett sånt oväder och sedan jag släppt ut dem plogade jag gården med traktorn. Jag är ju långt ifrån nåt proffs på detta men jag tror det blev bra. Dock tror jag det kom en halv decimeter till innan eftermiddagen.

I morgon ska jag till Sundsvall och hämta hem min bror från sjukhuset. Han fick åka in med ambulans på lördagkvällen med våldsamma magsmärtor och det visade sig att hans blindtarm brustit. Jag tänkte passa på att storhandla lite mat inför julen på Willys. Apropå mat så provade jag att steka soyakorv till makaronerna i dag. Ingen hit kan jag säga! Vi åt nere hos mamma och pappa och när jag försökte övertala dem att smaka undrade han om jag försökte få in dem på samma avdelning som Lasse. Pappa är inte direkt pigg på att prova nya saker! När jag inte ville äta upp och tänkte ge korven till hundarna var han rädd att de också skulle bli sjuka. I vart fall så rekommenderar jag er att avstå från dessa korvar.Hu!



Den här låten har jag bara på en gammal LP skiva, men nu när det fantastiska You tube finns så är det enklare att lyssna på den. Jag älskar den, men Robert tycker den är bedrövlig.

Nästa låt har jag bestämt ska spelas på min begravning. Jag är ju inte religiös, snarare skäms jag för att jag konfirmerat mig, eftersom jag alltid varit ateist, men den här låten är underbar.

Kommentarer
Postat av: olina

jag har alltid trott att soya korv och vanlig korv smakar samma:S

2009-12-16 @ 14:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0