Julbord, hästflytt och fång

Lördagen den 12 december

Nu har det nästan gått en vecka igen sen jag bloggade sist. Dagarna försvinner med en rasande fart!

Igår var Robert och jag på julbord på Södra stadsberget med han jobb och det var jättetrevligt. Det var "Wallmans", alltså underhållning till maten och alla medverkande var jätteduktiga. Vi hade hyrt rum och hade sån tur att vi fick en svit eftersom det var ont om rum. Det var otroligt fin utsikt över Sundsvall (synd att jag inte hade kameran med). Jag gick och lade mig efter elva då uppträdandet var slut, men Robert höll ut till halv två. Jag kollade lite på prislistan till minbaren och 40 gram chips kostade 15 spänn! Jösses! 

Stackars Astrid har fått en otäck infektion i en tumme och måste få penicillin tre gånger om dagen. Usch, vi provsmakade på medicinen både Robert och jag och det var det genomvidrigaste jag nånsin känt! Ska inte utvecklingen ha gått så långt att det ska gå att få penicillin som smakar om inte gott så i alla fall hyfsat? Jag har ångest varje gång jag ska tvinga i henne det här.

Var till barnmorskan i onsdags och det visade sig att jag har dåligt blodvärde, så nu blir det till att käka lite järntabletter. Jag fick även ett bälte, men det hjälper ju inte hur mycket som helst. I torsdags hade vi ju verkligen fullt upp på jobbet och när jag gick på Apoteket sedan fick jag sammandragningar så jag nästan gick ner på knä. Personalen trodde nog att jag höll på att få nåt sorts anfall! 

Idag blev Eira hämtad av sina nya ägare ((deras dotter heter också Eira!) och jag hoppas attt allt går bra. Vi har kommit överens om en prövotid till den sista januari. Både vi och de tyckte det var viktigt att häst och ryttare kom överens. Familjen bor i Nordingrå, så vi borde väl kunna åka och hälsa på henne nån gång.
I veckan ska jag åka till Delsbo med Iris och så hoppas jag att Hannas häst blir hämtad av sina nya ägare, så Madicken får flytta dit.
Tyvärr så har allas vår älskade Hubbe fått fång och mår inte så bra. Han står uppstallad och går på Metacam, vilket gör att han inte har lika ont nu. Håll tummarna att han återhämtar sig och slipper vidare problem. Han har ju alltid varit igång ordentligt och jag brukar tävla honom i körning, men i år har jag ju knappt hunnit med Stellan, så han har stått ganska mycket och det är verkligen inte bra för de här små lättfödda lurvisarna.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Nu har du väl stulat till det med youtube-länkarna? ;)

2009-12-12 @ 18:34:43
URL: http://ellenkarusellen.blogg.se/
Postat av: Emma

Fick till det till slut!

2009-12-12 @ 20:32:37
Postat av: AnnaPanna

Stackars Hubbe! Håller tummarna att han snart är bättre.

2009-12-13 @ 07:44:05
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0