"Broncon" Ia

Söndagen den 30 augusti

I morgon eftermiddag ska jag till tandläkaren IGEN! Och det är inte sista gången i år. Fy, vad jag är less på tandläkarbesök, framför allt att betala.

Jag fick med mig Olina och Ellen till bärskogen idag och vi fick nog ihop drygt 50 liter och då var vi inte borta mer än drygt en timme. Vi hittade ett helt fantastiskt bärställe! Jag har nog nästan aldrig sett ett bättre.

Olina provsatt på Ia idag och åkte av efter ett par sekunder. Jösses, vad stark och smidig den lilla tjejen är! Hon flög rätt upp i luften och skickade av Olina med ett par vilda krumsprång. Det trots att Ellen och jag höll i henne båda två. Men skam den som ger sig! Olina klev på igen och nu var vi allihop lite mer beredd och då gick det bättre. Sen fick Olina hoppa av och på flera gånger och Ia fick lite kross efter varje gång. Vi avslutade med att gå fram några steg och det gick faktiskt bra.

På onsdag eftermiddag ska vi skjutsa hem Ceasar till Kramfors. Jag måste då säga att maken till "ohingstigare" hingst har jag aldrig sett. Har går i en liten hage bredvid vår övre hage där åsnorna, mulorna, Hubbe, Afrodite och Saga går och han bryr sig inte ett jävla dugg. Han har inte ens släppt ut snorren fast alla varit fram till staketet och hälsat på honom. Han strosar hellre runt och betar än hetsar upp sig tycks det som. Om det blir nåt mer avelsförsök så ska vi nog prova en annan hingst. Men han är en riktig liten kelgris som älskar att bli gosad med och han älskar marsvinens bananchips.

Jag måste se till att få hjälp att laga ljuddämparen på min bil. Den gick ju sönder i Järvsö på vägen ner till Bollnäs i fredags. Bara lite pinsamt att sitta och kuska runt med en bil som lät som den värsta jänkare! När man dessutom har ett släp att dra på, så är det inte så lätt att försöka gasa försiktigt. Jag har ju dessutom en växellåda som inte håller så väldigt länge till. Jag har fått tipset om att köra på fyran så mycket som möjligt, varför vet jag egentligen inte, men det var visst nåt om att den växeln inte hängde ihop med de andra eller nåt.Sen måste rishögen besiktas också. Helst före sista september om jag inte ska få körförbud!

Robert och jag såg "Män som hatar kvinnor" igår och den var riktigt bra. Men med så många bra skådespelare vore det väl fan om den inte var bra! I fredags var Robert och jag barnfri eftersom Astrid sov hos sina kusiner och kan ni gissa hur vi avnjöt kvällen. Jo, med gamnacke i varsitt hörn på soffan framför filmen vi hyrt med Tommy Lee Jones. Ingen av oss vet hur den slutade, jag vet fan inte vad den handlade om egentligen! Typiskt småbarnsföräldrar att sova när man får huset för sig själva! Det är romantik på hög nivå, när man får sova ostört!





Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Känner igen det där... Med sonen ur huset ligger jag och Tobbe i varsit hörn i soffan med munnar som fågelholkar och snarkar ikapp. Det är PARTY det!!

AnnaPanna

2009-08-31 @ 08:16:48
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: Ellen

nu mailadress förresten, [email protected]

2009-09-03 @ 21:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0