Regnet det bara öser ner

Lördagen den 22 augusti

Jag är oändligt tacksam att jag hann ut i bärskogen i går (med Anna Olsson som sällskap) och i onsdags. För det ser verkligen inte så bra ut i helgen! I och för sig jobbar jag ju också, men hade det varit fint skulle jag ju kunnat stuckit ut en sväng efter att Astrid somnat. Jag är så trött på regnet nu. Det behöver verkligen inte vara tokvarmt för det gillar jag inte heller. Uppehåll och ingen blåst räcker långt.

Har suttit och tittat på bilder från coonjumpingen i Sala (Olinas blogg) och jag måste säga att många hästar ligger i lä mot våra små mulor. Kolla vilken teknik! Ia är ju bara ca metern och hoppade 85, som att Stellan skulle hoppa 135 utan ansats. Tjejerna har lärt mulorna att hoppa över slanorna i grinden, så att de inte behöver öppna, vilket jag anade skulle negativa konsekvenser. Och visst blev det så, nu kan man ju för fasen inte ta ut den ena utan att få en till med sig!

  Iris               Ia
Här är ju mulan som jag vill ha, Tequila Daisy heter hon. Fin va!


Det verkar som att Esmeralda och Madicken blir kvar ett tag till. De som var intresserade av dem ångrade sig , när de hörde att Madicken har underbett, med andra ord inget avelsmaterial. Eftersom jag helst vill sälja dem tillsammans och till ett hem där de blir aktiverade och inte bara går som avelsston, så blir det ingen affär på Esmeralda heller.
Till veckan ska jag köra hem Ceasar, men eftersom jag gärna vill ha sällskap, så måste det bli efter att tjejerna slutat skolan, vilket innebär att vi lär komma hem väldigt sent. Känns mycket bortkastat att det inte blev nån betäckning!

Alla Smulans marsvinsbebisar har klarat sig hittills, men det verkar som att en är blind på åtminstone ena ögat. Olina och Ellen ska ta hem marsvinen över vintern, vilket kommer att underlätta jättemycket. Nu har vi ju 13 stycken, men i alla fall två är tingade och flyttar när de kan lämna mamman.

Jag ska jobba lördag, söndag och måndag, men sedan blir det semester/barnledigt fram till och med den 6 september!!! Jag hoppas innerligt att jag hinner snickra stallportarna och kanske även gjuta. Sen vill jag ju gärna få klart tillbyggnaden på ligghallen i den övre hagen innan vintern. Då ska jag riva den gamla skogsbaracken som är mer än fallfärdig. Jag blev mer än imponerad av den gigantiska "ladan" som familjen vi bodde hos på åsneträffen hade (syns bakom Tequila Daisy). Åh, jag önskar jag hade en sån! Hoppet är ju det sista som överger en sägs det ju! :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

vaa? blir vi inte kvitt donke?! :o

2009-08-22 @ 20:04:18
Postat av: olina eriksson

våra mulor är bättre än vilken häst som hellst:P

2009-08-23 @ 10:58:46
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Helèn Berg

Du kanske vill byta en marsvinsunge mot en kaninunge?

Har fått 9 st.

2009-08-23 @ 15:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0