Fortfarande utan dator

Onsdagen den 5 augusti

Vi har fortfarande inte fått datorn lagad, men Robert tar hem den bärbara datorn från jobbet, så nu ska jag kunna blogga lite. Robert är i Norge hela veckan på havsfiske, så Astrid och jag har huset för oss själva. Hon är dessvärre febrig och jag fick hämta henne från dagis mitt på dan.

I lördags var jag och tjejerna till Kramfors och lånade hem en åsnehingst, som heter Ceasar Hannibal, för att betäcka Bestmaggan med. Nu väntar vi bara på att hon ska brunsta, så han får göra sitt och vi kan skjutsa hem honom. Jag tycker att det är lite otäckt med hingstar och går och är skraj för att han ska komma lös. Han är snäll och lugn,när han går i egen hage, men vi var ju så enfaldiga att vi provade släppa honom med Hubbe. Den stackarn fick sig en omgång han sent ska glömma innan vi lyckades skilja dem åt! Nu går Ceasar i en hage jag byggt utanför nedre stallet, så han kan gå in och ut som han vill och det verkar funka bra.
Familjen som ägde Caesar hade enormt många djur ; åsna, häst, tjurakalvar, får, två hundar, fem katter, påfåglar, duvor, gäss, myskankor (som jag tog ner till Lindberga, eftersom de hade en stackars ensam myskanka), undulater och kanariefåglar, chinchillor, ormar, en stor ödla, en pygme'igelkott, massor av marsvin, kaniner, en sköldpadda, möss (som dessvärre föddes upp som ormmat) och en gerbil. Jag kunde ju naturligtvis inte hålla mig, så nu har vi en belgisk jätte igen. Denna gång en hona, som vi döpt till Mona Lisa.

Vi väntar ju dessutom smått igen, eftersom vi skilde Smulan och Donke för sent och han hann betäcka henne i samband med att hon födde de sista ungarna. Marsvin blir ju brunstiga ett par timmar efter förlossning. Hon är jättestor , men jag hoppas att det inte blir så många i denna kullen. Ungarna i förra kullen är superfina med mycket speciella färger. Ellen och Olina har gjort en deal med sina föräldrar och ska ta hem en del av marsvinen och råttorna under vintern. Jippeee!(Undertecknad gnuggar händerna av enorm upprymdhet!)

I går såg Olina, Ellen och jag nyaste Fredagen den Trettonde, men ingen mindre är Jared Padalecki från Supernatural. Ingen nyskapande direkt, men den gick väl att se.

http://www.youtube.com/watch?v=NwlE9ye8iEo
http://www.youtube.com/watch?v=hzzzi0vLEXI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JJN4CNFp0-Y&feature=related

Kommentarer
Postat av: olina eriksson

trevlig kväll var det:D

2009-08-05 @ 22:43:42
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Stenbergsanna

Ha ha, förstod väl att du snart skulle ha en ny Belgare i din ägo! Nu vill jag se bild på henne!

Och du... Se upp för Hannibal the Cannibal... ;)

2009-08-06 @ 09:06:33
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0