Vaccinering, verkning och Victorkörning

Torsdagen den 23 april

Pappas operation gick bra och han fick komma hem idag. Hoppas de fick bort allt som behövdes ta bort och att det håller sig borta.

En av marsvinsbebisarna dog tyvärr i tisdags. Jag hade inte sett några tecken på att den skulle vara dålig, men när jag lyfte på ett av husen i buren låg den död. Den var helt oskadd (två ur den andra kullen var ju bitna). De två som är kvar ser ut som kopior av varandra och far runt i buren med en faslig fart. Hoppas de klarar sig!

Hade veterinär Hånell här igår för vaccinering av Esmeralda, Madicken, Afrodite och Bestmaggan. Jag fick ta lite komptid på förmiddagen för att hinna med och jag jäktade så jag nästan fick hjärtslag. Det var bara Madicken som kom frivilligt när jag skulle hämta dem i hagen. Typiskt när man har bråttom!  Ellen och Olina ska ju ut och tävla lokalt, så de ska ju göra grundvaccinering av hästinfluensa på Afrodite och Bestmaggan. De ska ju ha en spruta till om ca en månad.

Hann med att verka Esmeralda idag plus Daisys framhovar. Esmeralda må vara svårfångad och skygg, men lätt att handskas med till skillnad från Daisy, som var näst in till omöjlig trots att hon fick äta krafftfoder under tiden. Åsnornas hovar är så svåra att få fina till skillnad från tex Stellmaggs. Det är ju i och för sig en viss storleksskillnad också.

Nu börjar jag bli haj på det här med att köra vår gamla traktor och i går åkte jag och hämtade en höbunt själv hos grannen. Ellen, Elin och Olina följde med och rullade ut en bunt från logen, som jag sedan tog på höspjutet och körde hem. Jag tycker det är skönt att veta att man klarar sig själv. Att det gick i ultrarapid är ju en annan historia. Jag gör väl bäst i att vara försiktig från början.

Astrid och jag har varit hemma i dag eftersom hon är förkyld och väldigt hostig. I natt fick jag sova kanske en timme. Sen när jag nickade till i soffan framför Playhouse Disney, tog hon tillfället i akt och bröt av mina glasögon. Mindre roligt!

Var till tandläkaren i går och lyckades med konststycket att somna! Dock inte under själva borrningen, men när han gjorde fyllningen hann jag med lite mikrosömn. Betalningen är ju förstås allt annat än avslappnande!

Kommentarer
Postat av: olina

haha, inte alla som lyckas med att somna hos tandläkaren:)

2009-04-23 @ 21:06:18
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Somna hos tandläkarn!? Nädu där ligger man med vitt uppspärrade ögon och alla lemmar i nån sorts kramp! HUUUUUA!!!

2009-04-24 @ 08:34:09
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: Maria J

Verkligen en bedrift att lyckas somna hos tandläkaren.

Kul att Ellen och Olina ska ut och tävl lokalt.

Du vi måste träffat och bestäma hur vi ska göra med klubben.



Kram

2009-04-24 @ 19:50:09
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tyvärr, jag jobbar! :(

2009-04-28 @ 19:24:15
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0