Helgresumé

Måndagen den 21 april

Imorgon ska min pappa genomgå en till operation för sin cancer, så vi håller alla tummarna för att det ska gå bra.

I fredags födde masrvinet Ronja äntligen sina bebisar. Det blev tre stycken och allihop har klarat sig hittills. De verkar mycket starkare och piggare än den andra kullen, så jag misstänker att det var något fel på dem redan när de föddes. Mimmi som förlorade alla sina engagerar sig i dem lika mycket som Ronja och eftersom hon antagligen har mjölk kvar så kanske de hjälps åt att amma. Hoppas, hoppas att det går bra med alla den här gången!

I lördags tog Olina och Ellen storslam på Ringblommans 4H och vann sina respektive klasser. Ellen red en inte alltför bra runda i CR, men skärpte till sig och red kanon i Km:et. Olina gjorde bra i från sig i både CR och KM, men omhoppningen var särskilt bra. Jag blir så stolt över mina lärjungar! Synd att Isa inte kan hoppa än. Nu ska Olina göra Afrodite klar för att tävlas lokalt dvs. fixa fullgod vaccinering och mätintyg. Det ska bli spännande! Hoppas att Afrodite klarar C-ponnymåtten bara.

I eftermiddags tog jag hjälp av Olina och Ellen och satte upp nytt fårstängsel på den bit där Hubbe brukar krypa igenom, så nu var det väl faan om han inte ska bli kvar på insidan. Idag hade han fått med sig två av åsnorna ut, så nu var det dags att ta i med hårdhandskarna.

Penny är så gott som helt återställd från sin hälta och det känns jätteskönt. Jag var lite ängslig ett tag.

http://www.youtube.com/watch?v=7NjKWuotT2w&feature=related

Nu har jag fått till det här med länkning (tror jag) så kolla in påskinläggets länk!

Kommentarer
Postat av: olina

jag är skit nervös, för tänk om hon skulle vara D-ponny!

2009-04-21 @ 17:42:48
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0