Upp och ner

Torsdagen den 2 april

Prognosen för min pappa var inte så bra som vi hoppats på. Den 20:e ska han läggas in för ytterligare en operation. Han har cancer som räknas som medelsvår. Det är väl bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Astrid fick magsjuka i helgen och även jag. Jag trodde knappt jag skulle överleva. Jäklar, vad dålig jag var! Efter att jag kräkts första gången kände jag mig skaplig gick jag ner till stallet för att mata Ulla och Lakritz. Big mistake! Väl där blev jag stående på alla fyra i spånet en bra stund och tokspydde. Det var som en scen ur Exorcisten ungefär! Tog mig med stor möda hem och tillbringade resten av kvällen ömsom hängande över toaletten och ömsom utslagen i soffan. Astrid fick bara rännskita och var ganska pigg hela tiden. Dock tog det många dagar innan hennes lilla mage återhämtade sig, men i morgon ska hon få gå på dagis.

Vår fjording Isa fick fång i början på veckan och står på box bredvid min yngsta åsna Daisy som har blivit halt på ett framben och också vilar. Förhoppningsvis blir båda bra fort.

Marsvinet Mimmi fick tre bebisar i morse. Jag kollade så att alla rörde på sig och var torrslickade.Sen lämnade jag dem i fred. När jag tittade till dem senare hade en blivit iskall och hade bitsår på ett ben. Det var väl något fel på den eftersom han var övergiven och biten. Jag försökte värma honom men den dog strax därefter. Det var synd för den var otroligt fin. Helsvart så när som på en vit  fläck på sidan. De andra två, en trefärgad och en svart/brun verkar i alla fall må bra. Ska försöka kolla kön senare. Jag vill inte störa dem för mycket nu.

Kommentarer
Postat av: olina

det är tur att du är bättre ni iallafall:)

2009-04-03 @ 21:22:02
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0