Körläger i Skule

Onsdagen den 29 april

Nu har jag anmält mig till körträning i Ö-vik den 23-24 maj och det ska bli så kul att få komma i väg och träffa likasinnade. Min mamma är förbannad för att jag ska sitta och köra ända dit ensam med hästarna. Jag har fått höra en hel del sarkasm från hennes sida för att jag ska åka så långt och dessutom betala för att köra häst och vagn. Inte mycket stöd för mitt körintresse där inte. Men det ger jag blanka fan i! Jag ska unna mig att göra något som jag tycker om alldeles på egen hand. För Robert får jag mer än gärna fara bara jag fixar barnvakt båda dagarna, eftersom han minsann ska vara på jaktmarkerna och röja pass inför älgjakten. Göran Magnusson har i alla fall varit så snäll att han lovat mig att låna deras B-kortshästbil. Då kan jag ha en lätt släpvagn med Stellans vagn bakom, precis som den gången jag var till Timrå i höstas. Jag vill ju gärna ha med mina egna vagnar även om jag vet att jag kan låna av Anna Häggström. Jag har i alla fall beställt selen till Stellan och om jag har tur kanske jag får den i morgon. Åh, längtar efter att få provköra med den! Vi kommer att se så proffsiga ut!
Stellans nya sele

Innan jag ska till Ö-vik så är det kör- och brukstävling på Lindberga och då ska vi ta med alla hästar (och åsnor) som kan vara med! Det är ju så kul (och lättsamt) att vara med på tävlingar så nära. Ifjol hade vi 5 hästar och en åsna med och vi knep bla första pris i båda klasserna.

Jag har lyckats få Lakritz att hålla sig i sin hage. Det krävdes fyra eltrådar plus ett fårstängsel utanför, men nu har hon funnit sig i sitt öde.Hon har sin hage alldeles bredvid åsnorna, Hubbe och Afrodite, så hon har sällskap hela tiden. På nätterna är hon dock inne i stallet för säkerhets skull. Jag söker med ljus och lykta efter något sorts hus åt henne plus att jag skulle vilja ha en barack eller liknande att inreda för smådjuren. De börjar bli så många att det blir lite ofräscht att ha dem i friggeboden. Är det någon som har något tips, så är det bara att höra av sig.

De två marsvinsbebisarna växer så det knakar och far runt med en jädra fart i buren. Det är snudd på omöjligt att ta fast dem. Jag tror i alla fall att det är två tjejer.

Nu jäklar har jag blivit riktigt vass på att hantera höbalar med vår gamla traktor! Det går fortfarande inte fort, men jag uträttar det jag ska och jag har faktiskt kört en bit på tvåans växel också! :)

Astrid och jag var hemma måndag och tisdag, eftersom hon har hostat och snorat, men i dag fick hon gå på dagis i alla fall. Hon har ju ingen feber eller så och ska hon vara hemma så fort hon är snorig, så kan jag ju lika gärna skicka in avskedsansökan!

http://www.youtube.com/watch?v=NijcnDUYWV0&NR=1

Kommentarer
Postat av: olina

med selen + vagnen kommer ni se helt fantastiska ut! :)

2009-04-30 @ 09:22:22
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0