Söndagseftermiddagen bjöd ...

Söndagseftermiddagen bjöd på ett fantastiskt höstväder, så Elin och jag spände Isa för den nya vagnen och körde efter Gissjövägen. Isa var pigg som en lärka och jag blir lika imponerad varje gång över vilken kondis hon har trots att hon har "några" extrakilon att släpa på. Vi stötte på en kvinna efter vägen som ropade efter oss att vi hade en jättefin häst och vi blev superglada. Vi brukar mest bli frågade när hon ska föla, eftersom alla tror att hennes runda mage innehåller ett föl. Jag har henne inne på nätterna med en ynka hötuss, som hon får innan jag går och lägger mig, i ett försök att få ner henne lite i vikt. Men eftersom jag har fri tillgång på hösilage i hagen nu när jag börjat jobba och inte kan portionera maten åt dem, så tokäter hon väl resten av dagen.Det känns så hemskt att "svälta" henne, men hon mår inte bra av att vara så väldigt överviktig heller.Idag har Isa vilat eftersom hon och Elin ska vara med på träning på Ringblomman både på tisdag och onsdag.

I helgen kunde jag för första gången känna Mimmis bebisar genom hennes mage och enligt uppgift ska hon då vara halvvägs in i dräktigheten, vilket betyder ca 5 veckor till. Hoppas allt går bra! Nu ska hon få vitkål och persilja som ska vara bra för dräktiga marsvin. Det är ett fasligt sjå med gårdens alla djur som ska äta en massa olika foder. Jag tror ta mig fasen att mina djur äter bättre än jag gör! Har köpt ett foder till Ulla, som heter Klara och ska vara bra för minigrisar. Ulla är också satt på en aning diet eftersom hon också blivit alltför rund. Hon sover inne i stallet på nätterna och går i sin hage på dagarna. Hon har brunstat i helgen och varit allt annat än trevlig, men det brukar vara över på ett par dagar. Skulle gärna vilja ha en kaninkompis till Ulla, helst en Belgisk jätte eller en Fransk vädur, men efter att Elsa dödade Musse har jag en sådan skräck för att nådot sådant ska hända igen. Vi får väl se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Freja är tyvärr också väldigt lättgödd, alltid fet trots att jag motionerar´na flitigt =P

Jag ska också på Ringblomman på onsdag!

2008-10-27 @ 21:41:43
Postat av: Frun

...sa jag.

2008-10-27 @ 21:42:32
Postat av: olina

ulla är ingen minigris längre ju:P hon är ju ungefär lika stor som lotta och linus var:)

2008-10-29 @ 17:12:15
Postat av: Elin

Herregud Emma.

"några extra kilon?" :P

Hon har väl hur mycket extra kilon som helst :O :)

2008-10-31 @ 09:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0