Träning i Skule

Äntligen har jag kommit till skott och anmält mig till körträningen i Skule! Alla roliga händelser ska naturligtvis infalla på mina jobbarhelger, så jag fick ta ut en semesterdag, men förhoppningsvis är det värt det. Jag har kollat vädret till helgen och det ser ut att bli finfint och det känns skönt att veta, eftersom det är en bit att åka. Jag har åkt med hästtransport över Höga Kustenbron i snöoväder en gång och det vill jag aldrig uppleva igen! Jag behöver bara ta med Hubbes rockard eftersom jag ska få låna en vagn till Stellan på plats. Ni som läst om mina bekymmer med resan till Timrå kan nog ana min lättnad!
Stellan, Best Maggan, Isa och Eira har varit på äventyr i eftermiddag och utforskat omgivningarna utanför hagen alldeles på egen hand. Min syster ringde mig på mobilen , när jag var på väg hem från jobbet och var allt annat än road! Elin, Ellen och Olina fick ordentligt med motion efter att ha jagat dem i flera kilometer till fots. De skulle ju dessutom till Ringblomman på träning och övernattning, så samtliga är nog spaka i morgon lagom till de dubbla hopplektioner de ska rida. Jag är ledig i morgon så kanske jag åker ner och kikar lite. Fast först måste jag nog gå runt till grannarna och be om ursäkt för att hästarna slirat runt på deras gräsmattor! Tack och lov så har det vare väldigt lite rymningar i år om man bortser från Hubbe som är lös var och varannan dag. Robert var bekymrad hur han skulle klippa gräset vi satte i slänten runt huset, men Hubbe löste problemet genom att beta jämt och fint på nätterna så gott som hela sommaren.
Ulla har snabbt lärt sig att hon ska sova inne på nätterna och gå ut till sin hage på morgonen. Det gick extra fort att lära henne eftersom hon brunstat i helgen och mer än gärna jagat mig till stallet för att försöka nafsa mig i hälsenan. Nu är hon lugn och gosig igen och kommer när jag ropar. Har nyss kommit in från stallet och hon hade bäddat ner sig och sov som en stock och det ska jag också göra snart. Astrid har varit uppe två nätter i rad och levt rövare. I söndags natt var hon faktiskt jätterolig, när hon stod i fotändan på vår säng och tittade på Hitchcocks "Fåglarna"  och skrek "pippi, pippi" för full hals. Jag hoppas hon sover hela natten och gärna länge i morgon bitti också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men nu förstår jag ingenting... är du ledig men inte med på Ringblommans träningar =P

2008-10-28 @ 22:05:53
Postat av: Maria

Va kul att du bestämt dig för att åka till skule och träna det kommer nog att bli jätte roligt.



Vet hur sur och grinig Ulla kan var när hon är brunstig kommer ihåg en gång när hon bodde här och hon jagade barnen uppför trappan till loftet :).



kram Maria



2008-10-29 @ 08:29:43
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Helèn

Hej Emma!

Kul att se dej här.

Kul att läsa om vad som händer hos er.

2008-10-30 @ 21:11:20
URL: http://helenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0