Smådjuren

Här på gården finns nu 3 marsvin och en råtta. Marsvinshonan Mimmi och hennes partner Musse fick jag av min väninna och "mentor i djurvärlden" Anna-Lena Ödmark. Tyvärr blev den supercharmiga Musse dödad av en hund, men Mimmi klarade sig oskadd och hon väntar nu tillökning. Jag hoppas på minst en Musse junior.  Jag tänkte köpa en kompis till Mimmi på en gång, men blev rekommenderad av marsvinskunniga att avvakta och se om det blev några bebisar och spara en av dessa som sällskap i stället. Råttorna var också två från början men den minsta hanen blev plötsligt svag och dog. Den stora hanen ser mycket ensam ut och måste nog få en ny polare snart. Råttor är verkligen trevliga sällskapsdjur och är alltid nyfikna och helt orädda. Jättecharmiga faktiskt.De två senaste marsvinen kom jag över av en slump här i trakten och de är två jättefina hanar, som jag tog emot innan jag visste att Mimmi var dräktig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Va jätte roligt att du har börjat blogga också länkar din blogg från min

mvh maria

2008-10-26 @ 19:18:02
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Va KUL att du börjat bloggA!! Blogg världen bara växer & växer! :)

Här kommer jag att kika in fler gånger, det kan du lita på :)

/Sofie Gradin

2008-10-27 @ 19:49:18
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0