Tisdagen den ...

Tisdagen den 11 november
Mammas tillfrisknande går bra och hon ska få flytta från hjärtintensiven till en annan avdelning i morgon.Sen ska hon flytta ner till Sundsvalls sjukhus till veckan.
Min förkylning vill inte riktigt ge med sig. Febern är borta, men snoret rinner och halsen är öm. Jag toksvettas så fort jag anstränger mig.

Storstädade klubbstugan idag och gjorde rent åt alla smådjuren. Vi måste nog städa åt dem ofta om det ska lukta fräscht i den lilla stugan. Råttornas pisslukt är nog värst. Marsvinet Mimmi har fått överta den största buren som jag tänkte ha till Frasse. Undrar hur jag tänkte egentligen?! Skulle bli som en spilta ungefär. Mimmi blev i alla fall nöjd och gjorde faktiskt några glädjeskutt när hon inspekterade sin nya lägenhet. Hon är väldigt päronformad nu. Hoppas det blir smått snart! Jag har hittat Frasses svaga punkt, så nu vet jag hur jag ska muta honom. Med äpplen! Morötter går väl an, men äpplen var han tokigt förtjust i. Jag blir lika häpen varje dag över hur stort allt är på honom. Han satte i sig ett helt äpple på en gång. Till min stora förtret började Ulla med sina hotfulla sidvärtsrörelser mot honom också idag. Dock hann jag ge henne en lätt örfil när hon kom steppande mot honom, så hon kom av sig. I alla fall går det inte att jämföra med hur hon betedde sig mot stackars Sven-Ragnar! Jag ska träna mer med dem, så var det väl själva den om hon inte ska kunna bli kompis med någon!
Astrid och jag gosade lite med Daisy idag och jag har faktiskt  dåligt samvete över hur lite tid jag spenderat med åsnorna sista veckorna. Men de har ju sin lilla flock, ligghall och fri tillgång på hö, så de far nog inte så illa. Lägger in några bilder på dem för er som aldrig sett dem.
                                Ellen tränar Penny på ridbanan,men behöver starthjälp av mig ibland.

Kommentarer
Postat av: olina

:) Det var en välldigt givande hopplektion med Penny i sommras, då vi knäppte bilden på henne;D

2008-11-12 @ 17:55:59
Postat av: Frun

Wow vad första bilden är läcker!

Känner mig inte så värst nervös för någon ev konkurens på hoppbanorna framöver=)

2008-11-12 @ 19:38:13
Postat av: Sofie

Hahaha, jag diggar sista bilden stenhårt!

2008-11-12 @ 21:53:07
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad trevligt dom ser ut att ha det i sin ligghall.

Kul att din mammas tillfrisknade går bra.



Ha det bra!

2008-11-13 @ 07:29:23
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åååå, åsnor!! Jag och mamsen har alltid varit förtjust i dessa djur. Även grisar. Nån åsna blev det inte, men två stora grisflickor(en piggham och en helbrun av ngt slag). Dom var inte direkt små, men mkt söta och goa att tjusas med=D

Take care! /Linnea

2008-12-19 @ 13:09:01
URL: http://linneasekgkurva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0