Mycket att göra

Herregud, jag tror det blir längre och längre mellan att jag skriver här! Jag tycker jag knappt har tid att äta och sova längre, än mindre sitta framför datorn och skriva. Dessutom känns det som att jag har så mycket jag vill skriva om varje gång jag bloggar, så det tar ju en stund.

Igår kväll hade jag åsne och ponnyridning på Konsum i Fränsta under julskyltningen tillsammans med Ellen, Elin, Olina Och Emma. Det var ganska mycket folk och framför allt Penny skötte sig exemplariskt. Hubbe var lite skvätten eftersom det var paintballskjutning alldeles bredvid oss, men Penny var som vanligt cool och oberörd. Periodvis var det en kö med ungar som bara var intresserad av att rida på henne. Vi hade utsmyckat dem med batteridriven ljusslinga i manen, Hubbe hade en tomteluva och Penny en tomteluva med renhorn.  Jag åkte hem själv sedan tjejerna hjälpt mig att lasta och innan jag var klar med allt hann klockan bli nio. Jag hade inte ätit eller druckit sedan lunchen på jobbet vid tolvtiden och när jag gick in till mamma och pappa innan jag skulle gå hem fick jag något slags utmattningsanfall. Jag höll inte på att kunna komma upp från stolen och höll på att kräkas. Mamma tvingade i mig ett stort glas mjölk och jag släpade mig hem och satte i mig en Billys Pan Pizza. Jag tog en snabbdusch och när väl mitt favoritprogram Supernatural började klockan tio satt jag med gamnacke i fotöljen med Elsa i knäet. Robert fick ruska liv i mig flera gånger för han vet hur arg jag blir om jag missar det. Kom i säng elva och trekvart senare var Astrid pigg som en lärka och höll mig vaken i två och en halv timme. Jag var så trött så jag knappt kunde ta mig ur sängen, så Robert fixade lite välling till henne. Bar tillbaka henne till sin säng runt kvart över två och somnade om. Två timmar senare vaknade hon igen och vid det här laget var jag så trött att jag nästan grät, men hon somnade om ganska fort och tjugo över fem bar jag tillbaka henne igen och vi sov båda till halv nio. När hon sedan sov lunch mellan elva och halv två sov jag också. Hade nog kunnat sova ett par timmar till. Men det är väl ingen idé att klaga jag har ju valt både barn och djur själv (Astrid ville ju förstås Robert också ha!).

Nästa år tror jag att jag måste gräva ner en vattenslang med värme till hagarna så jag slipper det här jättearbetet med att antingen kånka vattenhinkar eller släpa vattenslangen in och ut. Plus att jag som jag sagt förut skulle vilja ha en uppvärmd bunke. Igår morse när jag bar vattenhinkar för glatta livet klockan halv sex, så fick jag mumla ett slags mantra för mig själv : "Oj, vad kul det här är! Det är så roligt med hästar! Inget är väl som lite kroppsligt arbete före jobbet!"

Frasse flyttade in till Ulla häromdagen. Han har en utomhusbur med ramp upp mot bakre väggen i boxen och jag spikade en bräda på frambenen på den, så att Frasse kan krypa in under, men inte Ulla. Han har sin mat där också, så hon inte kan glufsa i sig den. Det verkar gå bra hitills i alla fall. Jag hoppas varenda dag att marsvinet Mimmi ska ha fått ungar, men icke sa nicke. Men det är väl bara att vänta.

Jag har hunnit ganska långt i julpyntningen nu. Har några ljusslingor och ett par kartonger med tomtar kvar. Tömde vitrinskåpet idag, så att mina speldosor fick plats. Tyvärr så krånglar en slinga på altanräcke. Verkar vara glappt på något vis.

För en lite stund sedan knackade en ung tjej försynt på dörren och bad så mycket om ursäkt för att hon störde, men det stod en ponny utanför mitt hus. Kan ni gissa vem det var? Hubbe, förstås. Han är helt hopplös! Tur att han inte går så långt.

Nej, nu ska jag hänga lite tvätt och krypa till sängs!


Kommentarer
Postat av: Maria J

Förstår att det var många som ville rida söta lilla Penny.

Kram Maria

2008-12-02 @ 21:05:52
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: Maria J

Kan förstå att det är många barn som vill rida på en söt liten åsna som Penny.



Kram

2008-12-03 @ 08:14:45
URL: http://miamariaj.blogg.se/
Postat av: olina

Dom var så söta!:)

2008-12-03 @ 15:46:42
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0