Vab och Lovikka

 
 
Jag har köpt en ligghall en bit utanför Fränsta och nu ska vi försöka frakta hem den i ett stycke. Tanken är att det ska bli åsnornas nya ligghall och den som åsnorna har nu ska flyttas ner till Tures hage. Det kommer att bli en hel del jobb och kostnader, eftersom jag måste hyra in nån med hjullastare för att lyfta, men det blir nog jättebra i slutändan.
 
Vi har, som vanligt, varit väldigt sjuka i familjen den senaste tiden. Elsa drogs med en riktigt hemsk öroninflammation och vi andra hade feber. Det känns som att varje vinter blir vi så sjuka hela tiden. Det är väldigt tröttsamt! Märker dock att Astrid inte är sjuk så mycket längre, men Elsa drar på sig en massa otäckheter plus att hon har så mycket krångel med öronen. Hoppas att hon också slipper bli så sjuk allt eftersom hon blir äldre.
 
Nu när jag har varit sjuk själv och vabbat blir det att jag stickar en hel del. Jag har gjort massor av Lovikka vantar och även provat göra strumpor. Jag var väldigt skeptisk till en början till att göra strumpor, men de blev väldigt fina och otroligt mjuka.
 
Skickade in träck prov på Hugin och Nimra i måndags och fick svar i går. De har också blodmask, som Hubbe.Provet visade på 600 EPG på Hugin och 150 på Nimra. Har pratat med kliniken idag och fått recept på avmaskning till Hugin, men Nimra fick inget då 150 anses för lite. Längre fram i vår får jag nog skicka in träckprov på fler, åtminstone de som gått/går i de övre hagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0