Födelsedag och Ullaredsresa

Torsdagen den 24 april
 
Vilka underbara dagar det har varit sista veckan! Så härligt väder och sen man ställde om klockan så blev ju dagarna så långa.
 
Elsa fyllde år på skärtorsdagen, men vi firade henne först på fredagen när alla var lediga. Hon fick en ny sadel, en ny surfplatta, monster highdockor och mycket mer. Som vanligt hade vi fiskdamm från hennes fönster med Roberts havsfiskespö och Lasse och jag stod nere på altanen och hakade på påsarna. Vi roade oss dessutom med att skicka upp en massa annat mellan varje riktigt fiskdammspåse. Allt ifrån gamla ölburkar och hängamplar till blöja fylld med chokladsås! 
Elsa hade ytterligare ett litet kalas på lördagen bara för sina tjejekompisar och då höll vi till på stallbacken med djurmys, ponnyridning och korvgrillning. Vi hade kanonväder och tjejerna hade jättekul!
 
Fem kaninkullar blev det till slut och totalt 28 ungar! Alla har klarat sig så när som en av Elsakaninens ungar. Åh, så underbara kaninungar är!
 
Hönshuset som jag fick av Lena har äntligen kommit på plats och hönsen har fått flytta ut. Så fantastiskt att se burhönsen springa ute i hönsgården och sprätta runt! Och de älskar att ta sandbad.
 
Jag har varit till Ullared igen! Jag har verkligen blivit Gekåsfrälst! Jag ÄLSKAR verkligen denna affär! Synd bara att det är så långt att åka. Eller tur kanske för då åkte man väl dit varje månad. Den här gången var jag inte lika sliten och trött, så på vägen hem körde jag HELA vägen non stop så när som på att vi tankade i Iggesund. Det är perfekt att fara inför ett barnakalas eller tex julafton för man kan verkligen fynda presenter till makalösa priser där. OJOJOJ, vad jag tjänade pengar på saker som jag ändå måste köpa. Barnkläderna var ju makalöst billiga! Trosor i fempack för 9.90, strumpbyxor 7kr/st, strumpor i fempack 9.90! Har ni inte varit dit så MÅSTE ni bara åka! Jag skulle kunna åka nästa helg igen!
 
Just nu ser jag bara fram emot sommaren och underbara dagar med familjen och djuren förstås. Jag har tagit 11 veckor ledigt från mitt jobb för att ägna mig åt min verksamhet och allt som vi ska renovera och greja med på BÅDA våra gårdar i sommar. Spännande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0