Soliga dagar!

Söndagen den 26 maj
 
Vilket fantastiskt väder! Nästan så det blir för mycket sol och värme när man ska vara ute och greja! Men man ska väl inte klaga. Vi hade minizoo och ponnyridning på Ica igår och alla djuren skötte sig som vanligt jättebra. Jag brände mig i den starka solen så jag har kliat mig nåt alldeles vansinnigt hela natten. 
 
Dover flyttade upp till Ånge igår och ska vara sällskap åt en shettishingst. Vi har ju haft lite oroligt i flocken sen han kom och det är ju jätteviktigt att mina hästar är lugna om jag ska ha verksamhet med många människor som ska hantera dem och gå in i hagarna. Sedan är ju Dover inte så förtjust i att vara på ridbana och även om mina hästar inte är så mycket där så måste de fungera de gånger de gör det. Dover får det nog bra där i en liten flock.
 
Idag ska hästarna få komma ut på bete på allvar. De har redan få gå lite på en bit riktig gammal åker för att vänja in sig lite. Jag blir så glad för Stellans skull framför allt eftersom han mår så bra av att äta gräs och har mycket lättare att hålla hullet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0