Hubbekaninen

Torsdagen den 8 november 
 
Vi har haft en hel del otur med våra små kaniner nu i höst. Den lilla vita hanen som varit på rymmen blev dödad av något djur, hans lilla syster blev akut mystiskt sjuk och häromdagen blev vår fina Rexhane Hubbe så svårt skadad av en hona att vi blev tvugna att ta bort honom. Har då aldrig hört talas om en så agressiv hona förut! Hon kastade sig över honom, bet sig fast och bröt ryggen på honom. Och det på max 10 sekunder! Hade inte jag varit där hade hon väl slitit huvudet av honom.Usch! Djurvärlden är ganska grym! Inte blev det bättre av att Hubbe var Astrids favoritkanin. Och min för den delen! Känner mig fruktansvärt skyldig till den lilla stackarens död, men jag hade då inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig nåt liknande. Hädanefter ska jag inte använda barnens favoriter till avel eller liknande i alla fall. Allt för att minimera riskerna!
Mjuka fina Hubbe!
 
Det är många fina hästar och ponnier till salu just nu. Synd bara att min plånbok är så tom! Det är verkligen läge att hitta fina hästar på hösten.
 
Nu närmar sig julen med stormsteg! Inte så långt kvar till första advent nu! Och den 22 december vänder det ju och blir ljusare dessutom! Jag hatar detta mörker! Rent logiskt skulle man väl dra klockan framåt ett par timmar istället. Det är ju på kvällen man vill ha ljust. På morgonen ska man ju oftast bara iväg till jobbet och då spelar det väl ingen roll om det är mörkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0