Stellmagg

Lördagen den 26 maj
Igår red jag ut en liten tur på Stellmagg med Carola och Bestmaggan och han var verkligen pigg. Han kräver en del extra omsorg för att hålla hullet pga sina dåliga tänder och sen tror jag att han var påverkad av mask också. Men nu är han avmaskad, har fått tänderna fixade och jag har justerat om hans krafftfodergiva en del och det verkar ha gett önskad effekt. Nu går de ju dessutom på bete och det är det absolut bästa för honom. Innan jag blev sjuk i lunginflammation var han väldigt seg och Bestmaggan kunde hålla hans takt när vi skrittade, men igår hade hon inte en chans. Precis som det ska vara! Lovar gott inför sommarens eskapader! Dock lär han väl aldrig få tillbaka den kropp han hade när denna bild togs på bruksridnings DM i Härnösand för bra många år sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0