Det här är Kalle

Fredagen den 20 januari


Det börjar bli dags att få till ett foto på den nya hästen Staro Unplugged, eller Kalle, som vi kallar honom. Han är ett stort varmblod född 2000 och har ett förflutet som trav- och montéhäst. Kalle är inte så mycket utbildad, men han är makalöst snäll och lugn och har skött sig MYCKET bra på de långritter han varit med på. Han är inte det vackraste man sett, men hans fina temperament uppväger det. Hans sadelläge är inte det bästa då han har en rejäl manke, men vi har några sadlar som ligger bra på honom. Kalle är ledig som medryttarhäst, eftersom den som ridit honom tidigare slutat rida här.




Jag hann med en liten slädtur med Stellmagg i förmiddags och sen var jag ut en sväng på Mork, som är så härlig att rida. Mer avel på stora russ! De kan bli att bli populärare än islandshästar som turridningshästar tror jag. Gotlandsruss är jättehärliga hästar. Mork är ca 1.38 och är viktbärande och har ett härligt temperament. Betydlig piggare än tex Kalle, men aldrig stark så man inte klarar av honom. Mork har vad jag brukar kalla "Stellmaggpotensial" dvs han kan bli lika bra som Stellmagg och det vill inte säga lite!



Mork


Idag åkte stackars Astrid på magsjuka, så jag fick hämta hem henne från dagis. En olycka kommer sällan ensam! Jag tycker nästan att hennes bula ser värre ut idag, men hon är oförskämt pigg trots magsjuka och bula.

Kommentarer
Postat av: Carina N.

Vad kul att du skriver mer på bloggen nu ,det är så kul att läsa om bravaderna i Tirsta

2012-01-21 @ 08:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0