Bock i bagaget

Måndagen den 2 april

Var i väg på en liten roadtrip till Ljusdal i går och skjutsade Lusse tillbaka till sin förra ägare. Han har ju varit lite stökig här och Hanna har skaffat får, så nu har han sällskap där nere. Jag har desstutom funderat lite på att skaffa en killing till sommaren och nu blir det ju lite enklare.
Sen mötte Anna från Bollnäs upp inne i Ljusdal, så jag kunde köpa hennes sadel. Det är en bomlös sadel av märket Torsion med jättebra grepp i sitsen. Blir kanon nu när långturerna ska dra i gång!
På vägen ner stannade vi och tankade i Östavall och när jag satte mig i bilen igen lurade Ellen mig och ropade " Det är Siv!", varpå jag vinkade glatt till bilen som körde upp bredvid. Det var ett äldre par som såg mycket chockade ut! De funderade nog var det var för typer som körde runt med en stor bock i bagaget och som verkade känna dem.

Kalle är rejält halt på ett framben, så han får vila resten av veckan, så får vi hoppas att det inte är nåt allvarligt.

Robert är en vecka i Norge på havsfiske, så jag och barnen har huset för oss själva till på söndag. Lite klurigt att göra kvällsfodringen, men idag skulle Ellen och Olina fixa det.

Har fått min bärbara dator fixad av snälla Hans Holm så nu kan jag sitta och mysa med barnen i soffan och blogga lite samtidigt. Jättebra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0