Det är minsann inte alltid underbart med djur!

Lördagen den 10 september

Men vilken jävla vidrig natt vi har haft! Halv tre flög jag bokstavligen ur sängen, när jag hörde hovklapper utanför fönstret och hann precis se hela jävla flocken försvinna uppför vägen. För att förkorta en lång jävla bedrövlig historia, så tillbringade jag, Olina, Carola och Ellens stackars föräldrar 3,5 timme med att jaga ifatt dessa hästkräk! Förresten hästkräk, mina kära åsnekamrater fick jag sprinta ikapp på E14  i kolmörkret samtidigt som jag skrek åt Carola i mobilen att komma och hjälpa mig. Jag är ju rejält förkyld och ansträngningen gjorde att jag kräktes bakom grannarnas hus, när jag äntligen fick fast dem. Åh, vad roligt man kan ha det!
Storhästarna var spårlöst borta i drygt två timmar innan de plötsligt kom dundrande tillbaka längs E14 mot Tirstahållet. Att ingen, vare sig djur eller människa blev skadad är ett under, för vi fick stoppa flera långtradare och nu är det så kolsvart på natten som det nånsin kan bli. Hästarna var dessutom helgalna och sprang mer eller mindre över oss, när vi provade fånga dem. T.o.m Garlic sprang som en vettvilling rakt fram! Men till slut när de sprang ner på vägen in mot Fränsta körde jag om dem och prejade dem med bilen, så Olina kunde kasta sig ur och få tag i Garlic och jag fick fast Afrodite. Dock hade Stellmagg och Bestmaggan avvikit från de övriga och sprang omkring på lägdarna borta hos Magnusson. Klockan hann bli halv sju innan jag kunde krypa till kojs och sova en stund innan barnen vaknade. Vilken jävla pärs! Tack och lov att det gick så pass bra som det gick ändå!
Hästar, mula och åsnor har då varit jävligt stillsamma idag och legat som vore de döda ute i hagen. Hoppas de har en djävulsk träningsvärk! Jag sov lunch med barnen idag i hela två timmar och är ändå sliten. Men det är ju SÅ ROLIGT med djur! Jo tjena!


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Men herregud, vilken pärs!

2011-09-11 @ 10:45:24
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0