Körtur

Torsdag den 19 maj

Jaha, då kör vi gång då! Nu har jag uppdaterat min hemsida med priser och uppgifter om gårdsbesök mm.

Penny har varit halt men blev återställd på ett par dagar. Hon har varit så där halt en gång förut på precis samma sätt och blev även då bra på bara ett par dagar. Tur att det inte var nåt allvarligt i alla fall. Det har ju varit lite geggigt i hagen, så hon kanske halkat.

Hubbe har varit mer omöjlig än vanligt och rymmer flera gånger varje dag. Nu har han skadat staketet några gånger så att både Mork och Jack smitit. Blir galen på den ponnyn!

Kom ut på en körtur med Stellmagg igår och det var verkligen länge sen jag körde häst och vagn sist. Körde inte så långt, men det var roligt ändå. Hade sällskap av Anita i vagnen och Carola som red Bestmaggan. Stellmagg galopperade bra med vagnen, men det gäller att vara försiktig då det är en del otäcka hål efter Gissövägen nu. Nu på söndag är det precisionskörning och bruksridning på Lindberga Gård och jag tänkte starta med båda två. Hanna i Ljusdal som också har åsnor kommer upp och tävlar med en av sina. Jättekul!

Tösen växer så det knakar och hoppar runt och sparkar bakut och stångas med stallsopen. Hon är så himla charmig! Lite svårt dock att få nåt gjort på gården då hon är med eftersom hon går max en decimeter från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0