Starta eget!

Onsdagen den 9 mars

Idag träffade jag Starta egetkonsulten och hon sa ja till min affärsidé!!! Det är ju AF som har det slutgiltiga beslutet om Starta eget bidraget, men de brukar gå på konsultens linje. Om allt går enligt planen, så påbörjar jag min tjänstledighet i april och får under ett halvår Starta eget bidrag för att få igång min verksamhet. Jag är både stel av fasa inför att börja, men även ivrig att få sätta igång! Tanken är att utvidga min medryttarverksamhet, hyra ut box- och utedriftsplatser, sälja spån, ha ponny/åsneridning och minzoo och ta emot gårdsbesök mm. Håll nu tummarna för att min affärsidé fungerar! Det värsta som kan hända är väl att jag får gå tillbaka till jobbet igen!
Ni som är intresserade av medryttarhäst eller stallplats är välkomna att höra av er!

Elins russ har fått fång och mår verkligen inte bra! Ann-Sofie Winkler (Winklers hovvård) har varit hit och verkat honom och nu går han på Metacam. Hoppas innerligt att han blir piggare snart!

Lakris mår i alla fall bättre! Tydligen hade hon E-vitaminbrist och nu när hon fått E-vitamin ett tag så är hon mycket bättre i benen. Inte riktigt återställd, men nu är hon bara som om hon vore lite trött, snubblar inte eller släpar benen. Hoppas hon blir som förut!
Ellen och Olina provkörde getterna i par med hundpulka igår och det gick skapligt. Måste sy om selarna lite bara!

Lånade några bilder på Daisy från Olinas fotoblogg:






Kommentarer
Postat av: carola/Thony

fasen vad kul o hoppas af kör på samma linje...

O hoppas det funkar för dig nu ..



sköt om er så länge.. e det dax för svenne mat snart igen ???

2011-03-09 @ 18:53:17
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: johanna

Hej på dig!



Jag är inne och läser om ditt liv lite nu och då ! Tycker din affärside är hellt rätt ! Jag brukar tänka att jag skulle ha frågat om jag och barnen skulle kunna få komma förbi och uppleva lite lantliv! Så härmed bokar vi in oss så snart det går.

/Johanna Östin

2011-03-09 @ 19:29:29
Postat av: Emma

Carola: Mat finns än. Han har fått mycket hushållssnacks!

Johanna: Ni är varmt välkomna!

2011-03-10 @ 08:15:49
Postat av: stenbergsanna

Vad roligt! Lycka till i massor!

Och du... jag har en häst över om du behöver... ;)

2011-03-11 @ 07:59:46
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0