Midsommar

Söndagen den 26 juni

Jaha, då har det redan vänt och börjat bli mörkare! Kul! Nåja, nu ska man väl inte gräma sig för det utan se fram emot en fantastisk fortsättning på sommaren!

Midsommarfirandet på Kälens medeltidsmarknad gick bra och jag tycker att vi hade en jäkla tur med vädret trots en liten skur mitt på dagen. Djuren som jag hade med till minizoot skötte sig bra och riddarspelet kändes ganska lyckat. Jag tyckte inte att genrepet på torsdagen gick så värst bra, men på fredagen flöt allt på. Stellmaggs täcke gick tyvärr sönder i bogen, så det såg väl lite konstigt ut, men det gick att rida ändå. Astrid och Penny var ju också med och fick inleda riddarspelet med att plocka ringar och Astrid ÄLSKADE all uppmärksamhet. Blir svårt att få henne att stå bredvid och titta på i fortsättningen.
Resten av helgen har jag faktiskt slappat och på lördagen sov jag en LÅNG tupplur mitt på dagen. Men nu börjar det krypa i kroppen, så i morgon blir det full fart igen. Ellen jobbar ju här en vecka till, så vi ska avsluta uppiffningen av stallet och ge oss i kast med ett nytt projekt jag har, nämligen att renovera ett gammalt enhästars släp, som jag fick i födelsedagspresent av en riddarkollega. Robert höll på att få ett slaganfall när han såg det, men det blir nog bra!
Apropå födelsedagspresent så har Robert fixat så att jag ska få text att sätta på min lilla fina hästlastbil. Då ser alla vem det är som kommer!

Jag har eldat och värmt vatten hela dagen i en gammal vattenkokare, så nu är det hela 31 grader i poolen. Överväger faktiskt att ta mig ett kvällsdopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0