Glad att det är över!

Lördagen den 8 januari

Ja, som rubriken lyder; jag är så glad att helgerna är över! Jag har ju alltid varit en julfantast av stora mått, men fan vet om inte det här med att skaffa barn har omvänt mig! I år trodde jag nära nog att jag skulle dö på kuppen. På själva julafton var vi bara 7 personer här, men på juldagen firade vi med mina föräldrar, mina syskon och deras familjer. Det är faktiskt fantastiskt att få vara tillsammans allihop på jul, men nog fan är jag glad att nån annan av mina syskon står som värd nästa år! Man vill ju så gärna att allt ska vara så där som man drömt om och sett i tidningar och på TV. Herregud, knappt man hann få på sig rena kläder! Men nu är det i alla fall över för den här gången!

Vi har ju dessutom varje år bjudit in våra syskon med familjer på hemlagad kinamat på Roberts födelsedag och så även i år. Räkchips och Pekingsoppa, vårrullar, wokad fläskfilé med nudlar, friterad torsk och kyckling och så klart friterad banan och glass. Det lär väl ta en månad eller så innan frityrlukten försvunnit ur huset! Vi invigde vårt nyinköpta köksbord modell megastort med tillhörande stolar. Jag har länge sneglat på ett riktigt stort och rejält bord och nu har jag äntligen ett! Det är 240x100 utan extraskivan, så man ryms några stycken. Strax före jul köpte vi även en ny säng och det känns som man går till sängs på ett lyxhotell varje kväll. Astrid sover ju ganska ofta i vår säng, så det var verkligen välbehövligt med en lite större säng. 

Den här veckan blir det kalas 4 dagar i rad. Ett kvar i morgon hos Ulla eftersom hennes son fyller 8. I torsdags var vi till Bräcke på barnkalas hos Roberts bror, i fredags var ju vår "kinabjudning" och idag var vi åter till Bräcke på svägerskans födelsedag. Astrid älskar ju kalas av alla de slag, men till och med hon har fått en överdos och verkar helt slutkörd av allt festande. Ska bli skönt med lite vanlig hederlig vardag med tillhörande rutiner!

Mellan jul och nyår var vi till Sundsvall och Drakborgen med syrran och hennes barn. Barnen hade som vanligt hejdlöst roligt! Fast jag tycker det blir dyrt med en sån heldag med nöjen för barn med det avslutande obligatoriska besöket på Mac Donalds. På Drakborgen ska man ju betala radiobilar och övriga "karuseller" utöver inträde och inte är ett barn nöjd med att åka enstaka gånger. Inte mitt i alla fall! 

I förmiddags trotsade jag kylan (-25) och tillbringade åtskilliga timmar med att mocka ligghallar och storstäda stallet. Åh, vad jag längtar till våren och mildare tider vilket innebär mindre tid som måste spenderas med grep i hand och mer tid på hästryggen!

Jag fick i alla fall en hel del fina julklappar att glädjas åt. Ellen hade låtit trycka upp klubbjackor åt sig själv, Olina, mig och Elin med texten "Stall Tirsta" på ryggen och våra förnamn fram på bröstet. Nu ser alla vilka vi är när vi är ute på "tripp".  Sen fick jag de två senaste säsongerna av Supernatural och de har körts flitigt kan jag säga. Ojojoj, vad bra den serien är! Måtte det spelas in många fler avsnitt! 

Jag har uppdaterat min hemsida med några nya fina bilder som jag stulit från Olina och Ellen om ni skulle vara intresserade.


Kommentarer
Postat av: carola

Men emma..vad har du för adress till hemsidan då `??

2011-01-09 @ 17:04:47
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: Emma

Klicka bara på länken här nedan där det står "min hemsida".

2011-01-09 @ 19:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0