Sjuka

Måndagen den 21 februari

Herregud, så sjuk jag har varit i helgen! I fredags låg jag helt utslagen med 40 graders feber och jag är ännu inte feberfri, men fan så mycket bättre i alla fall. Jag brukar med lite viljestyrka kunna ta mig ut till stallet, men den här gången har jag fått be om hjälp i flera dagar. Jag brukar bli påverkad redan vid låg feber, men när den steg till 40 då blev jag som en lallande idiot och hade rena hallucinationerna. Dock har jag lyckats ta mig ut varje morgon för att släppa ut åsnorna och ge vatten. Resten har jag överlåtit åt andra. Nu har tyvärr lilla Elsa blivit jätteeländig i magsjuka och min stackars mor har tillbringat senaste dygnet på toaletten. Elsa har ju redan varit febersjuk åtskilliga dagar och hann knappt bli frisk från det innan hon blev sjuk nu. Hur sjuk jag än har varit så skulle jag mer än gärna ta hennes magsjuka också. Fy, vad det är synd om de här riktigt små när de blir sjuka! Nu hoppas jag vi allihop blir piggelin och slipper det här eländet! Trött är jag så jag skulle kunna sova i ett helt dygn om jag fick. Tillbringade halva natten med att torka spya och byta skitblöjor, tvätta sängkläder och koka nappflaskor. Dessutom hade jag sovit ner Elsa i barnvagnen i går kväll (big mistake!) så jag fick ta lös allt som gick och tvätta upp. Nu sover hon ganska lugnt i alla fall och jag ska försöka göra detsamma!
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0