Lakris är dålig

Måndagen den 28 februari

Vårt lilla får Lakris har blivit sjuk på något vis och jag är mycket bekymrad. Hon beter sig som att hon skulle ha fått en stroke eller liknande. Hon äter och dricker som vanligt, men har problem med bakbenen. Hon vinglar och tar snedsteg när hon rör sig utanför boxen. "Framtill" är hon helt som vanligt medan hennes bakdel inte följer med. Jag blev misstänksam när hon inte längre ställde sig på bakbenen för att titta över boxkanten, när jag kom in till stallet. Jag hoppas att det är nåt som blir bättre, men hittills har jag tyvärr inte sett några förbättringar. Hon har ju dessutom ganska många år på nacken. Våra pulkaträningarna har gått jättebra hittills och hon har ju skött sig otroligt bra. Håll tummarna att hon blir bra!

Afrodite har vilat mest hela vintern, eftersom hon hade nåt knas med ett bakben i höstas, som inte ville ge med sig. Idag var Olina ute med henne en sväng och hon verkade bra. Det vore fantastiskt om de kom ut på tävlingsbanorna igen. Det var ju tänkt att de skulle debutera i LB i fjol, men då kom tyvärr det här med Afrodites ben ivägen.

Jag kom ÄNTLIGEN ut på en normal ridtur med Stellmagg igår. Kan inte ens gissa när jag senast red! Han var otroligt pigg och gjorde rivare när vi blev omkörda av bilar. Han som är hur trafiksäker som helst annars. Hur som helst var det MAKALÖST att få sticka iväg och ägna en stund åt sig själv och hästen. Fantastiskt! Tycker mest att jag mockat, skottat snö, burit vatten, fixat spån och annat "tråk" hela vintern. Resten av helgen har jag använt till att storstäda ligghallarna och skottat taket på en av dem. Fan vad mycket snö som har kommit egentligen!

Vi i familjen är frånsett lite normalt vintersnoriga näsor pigga och glada. Skönt efter förra helgens vedermödor! De här senaste dagarna har varit gudomliga med värme och sol. Underbart för såväl folk som fä. Mer av det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0