Hulken Jr

Tisdagen den 19 oktober

Igår kväll visade min äldsta dotter prov på en ej tidigare visad konstnärlig ådra. Med hjälp av en grön tuschpenna modell jättestor färglade hon såväl sitt ansikte, armar och ben som sängkläder och docka. Herregud, hur hon såg ut! Jag kunde inte ens bli arg åt eländet! Robert lyckades gnugga bort det mesta, men hon fick en grönskimrande ton kvar i ansiktet.
I morse när det var dags att åka till dagis ville hon absolut inte ha något av de klädesplagg jag föreslog utan valde ett par randiga långkalsonger, randiga strumpor och en randig tröja. Allt såklart i olika färger! Men jag brukar ju inte bry mig utan låta henne få ha det hon vill ha, så jag struntade i det. Ända tills vi kom till dagis, sena som vanligt med en halväten messmörsmacka i näven, och dagisfröknarna mötte oss i dörren. "Skynda er! Fotografen väntar!" Gissa om jag höll på att svimma! Just den dagen som min dotter ser ut som Hulken Jr i tvärrandigt med kletigt messmör runt munnen, är det dags för skolfoto! Sånt händer bara inte! Men det var ju bara att slita av henne stövlar och jacka och fösa in henne framför fotografen. Undrar just hur fotona blir?



Astrid och jag tänder ljus ute och inne varje kväll och det är jättemysigt, när alla tända. Det enda positiva med det här bedrövliga mörkret! Vi är uppe i tjugo ljuslyktor utomhus nu, och ungefär lika många inne, så det blir dyrt i längden, men snart ska ju julbelysningen upp i stället. Inte så länge kvar nu, fast vi ska väl fira Halloween först. Då åker pumpalyktorna fram och jag har köpt fina girlanger som vi ska hänga på bron. Har kikat på några fina dräkter på tradera åt Astrid. Billigare att ge henne några tuschpennor kanske!


Kommentarer
Postat av: Karina

haha vad roligt!

Gud så stor hon ser ut sen sist jag såg henne.

2010-10-19 @ 21:05:09
Postat av: carola

haha jadu Emma.. barn e bra härliga .. ibland.. särskilt när de e andras som hittar på tok ler...

1-0 till astrid . tänk vilka härliga foton de ska bli . hi hi

2010-10-19 @ 21:09:35
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se
Postat av: Jennie

Vilken duktig dotter du har. Bilderna blir säkert fina. Om inte annat fick ni ett väldig roligt minne till just den fotograferingen. Ha det bra i höstmörkret// Kram kram

2010-10-25 @ 10:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0