Riddarspel och husvagnssemester

Söndagen den 4 juli

Nyss hemkommen från en liten husvagnssemester i Östersund tillsammans med Ulla och hennes familj. Astrid följde med dem upp redan på fredagmorgon för att gå på äventyrsbadet. De hade haft jätteroligt, Astrid älskar vatten och är egentligen lite väl orädd. Får hon en kallsup blir hon nästan mer exalterad och ska prova igen.
Jag, Robert och Elsa åkte upp i går och vi gick på Jamtli allihop. Det är ju ett jättefint ställe, men inte vet jag egentligen om jag och Astrid har så stort utbyte av att gå och titta på getter, hästar och liknande. Det finns ju i och för sig en del annat att titta på. Barnen köpte sig varsitt svärd i butiken där (Astrid gillar ju svärd för att jag använder ett på riddarträningen). På kvällen grillade vi vid husvagnarna och det fanns nästan inga mygg, så det var jätteskönt att sitta ute.
Sen idag var vi på Djungelhuset inne i stan och det rekommenderar jag verkligen till barnfamiljer. Det är ett slags aktivitetsland med klätterställningar, hoppborg, rutschkanor mm och föräldrarna kan sitta i kaféet i mitten och titta på. Dessutom är det gratis för föräldrarna!

Riddarspelen på midsommaraftonen gick riktigt bra även fast det blev ett manfall på tre ekipage samma dag och jag som inte ens skulle vara med på kadriljen fick leda den tillsammans med Hans på Vakt. Det var MASSOR med folk och jag trodde att jag skulle få rampfeber, men när vi väl satte igång var det jätteroligt. Jag fick ett riktigt svärd i födelsedagspresent av Robert på onsdagen och jag fick verkligen tänka till när jag skulle använda det istället. Vilken viktskillnad! Sen är det ju lite farligare också även om det inte är så vasst. Har dessutom hittat några nya muskler på underarmen och handens ovansida! Det är ju inte bara till att svinga svärdet med full kraft, missar man så måste man orka stoppa "svinget" så man inte hugger hästen (vilket några gjorde på träning, dock med träsvärd).
Ellen, Olina och jag satt kvällen/natten före och sydde som galningar på nya caper till dem. Jag sydde också en egen fana med mina färger, eftersom vi var tillsagda att absolut ha en sån till paraden. Hur många tror ni hade en? Jo, endast undertecknad! Jag sydde även riddarkläder till Astrid i mina färger, som hon hade på sig under dagen.

Bestmaggan är nere i Ljusdal hos Hanna för att förhoppningsvis förälska sig i hennes åsnehingst. Jag vill ju gärna ha en mula, så håll tummarna att de fattar tycke för varandra!

Elin har köpt en ny häst. Det är en russvalack på 1.38 som heter Mork. Han var också med på riddarspelen, så ni kan se bild på honom där. Han går med åsnorna och Hubbe och hittills har det gått jättbra.

Kommentarer
Postat av: olina

vad bra att ni haft det bra på eran semester! :)

2010-07-04 @ 22:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0