Skata i trångmål

Tisdagen den 24 augusti

Hunden Elsa och jag räddade nyss livet på en stackars skata som fastnat i den uppklippta Petflaska, som jag grävt ner vid äppelträdet för att vattna igenom. Hon vägrade gå in när jag ropade och visade tydligt att det var nånting spännande där, så jag trotsade regnet och gick dit för att se. När jag drog upp den genomdränkta fågeln, som jag var övertygad var död, flaxade den iväg in i skogen. Vi blev nog lika snopna både hunden och jag. Hoppas bara att den klarar sig. Undrar hur länge den suttit där?

Kan inte låta bli att lägga upp några fler fina bilder från Kälen:


Fantastiska Stellmagg! Jag kommer aldrig få en bättre häst än honom!

Här är Mork, Elins nya häst med sin dåvarande ägare Gina:



Nej, nu tror jag att jag gör tidig kväll! Fast en amning till ska jag hinna med först. Sen blir jag väl som vanligt liggande och slötittar på gamla Criminal Mindsavsnitt eller nåt till mitt i natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0